آفتاب
در آستانه نشست اپک؛

عفو بین‌الملل آزادی دموکراسی خواهان هنگ‌کنگ را خواستار شد

عفو بین‌الملل آزادی دموکراسی خواهان هنگ‌کنگ را خواستار شد

عفو بین‌المللی اعلام کرد: چین باید پیش از نشست کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی آسیا – پاسیفیک (اپک) فعالان حامی هنگ‌کنگ را که 76 تن هستند، آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزن رایف، محقق ارشد شرق آسیا در عفو بین‌الملل گفت: رهبران کشورهای اپک باید سکوت خود را در قبال دستگیری و سرکوب حامیان دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ پایان دهند و خواهان آزادی 76 تن از دستگیرشدگان شوند. رهبران کشورهای عضو باید از این فرصت استفاده کرده و به شی‌ جینپینگ، رییس‌جمهوری چین تاکید کنند تا تمامی این بازداشتی‌ها آزاد شوند. چرا که این افراد حق دارند به صورت صلح‌آمیز تجمع کنند و آزادی بیان داشته باشند. تمامی این افراد باید فوراً بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند.

در همین حال، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که عفو بین‌الملل گروهی است که نسبت به چین پیش‌داوری و در امور داخلی این کشور مداخله می‌کند. دولت پکن کاملاً با این رویکرد مخالف است.

عفو بین‌الملل اعلام کرده که بازداشتی‌ها در چین در پکن، گوآنگجو تمرکز دارد.

در نشست اپک بین 10 تا 11 نوامبر (18 و 19 آبان‌ماه) رهبرانی چون باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن شرکت خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N568867

وبگردی