آفتاب

هیگ: خشونت جنسی در عراق نیازمند واکنش قاطع جهان است

هیگ: خشونت جنسی در عراق نیازمند واکنش قاطع جهان است

نماینده ویژه نخست‌وزیر انگلیس در امور پیشگیری از خشونت جنسی در درگیری‌ها، در تلاشی برای مقابله با خشونت جنسی در جنگ‌ها روز پنج‌شنبه میزبان نشستی در این رابطه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های اخیر از سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی حاکی از آن است که داعش به صورت سیستماتیک از خشونت جنسی به عنوان روشی برای گسترش رعب و وحشت، آوارگی جوامع و تشدید اختلافات فرقه‌ای استفاده می‌کند. از جمله روش‌های آنها ازدواج اجباری، آدم‌ربایی و تجاوز و بردگی جنسی است.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه پیشین انگلیس به عنوان نماینده ویژه دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس با گوردون کمپبل، کمیسیونر ارشد کانادا در انگلیس و شماری از سازمان‌های غیردولتی که هم‌اکنون در عراق فعال هستند، دیدار کرد و درباره شرایط زنان، کودکان و کسانی که در معرض خشونت جنسی قرار دارند، گفت‌وگو شد.

هیگ گفت: گزارش‌ها درباره خشونت جنسی علیه زنان و کودکان در عراق بسیار وحشتناک است. ما ارتباط نزدیکی با دولت کانادا داریم و در حال بررسی راه‌هایی هستیم که می‌شود برای توقف و واکنش به این خشونت‌ها انجام داد. لازم است که جامعه جهانی به این جنبه از درگیری‌ها توجه بیشتری نشان دهد. ناکامی در آن تضمین صلح و امنیت را در عراق دشوارتر می‌کند.

هنوز مشخص نیست که چه اقداماتی برای مقابله و خاتمه خشونت‌ جنسی اتخاذ خواهد شد. نشست روز پنج‌شنبه با هدف اطلاع‌رسانی میان دو کشور انگلیس و کانادا برگزار شد. پیشتر دولت انگلیس اعلام کرده بود که این هیات، کارشناسانی را در امور خشونت جنسی به عراق اعزام می‌کند و آنها با مقام‌های عراق و سازمان‌های مدنی محلی کار خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N568831

وبگردی