آفتاب

لاوروف: روسیه و آمریکا امیدوار به حصول توافق جامع هسته‎ای تا تاریخ 24 نوامبر هستند

لاوروف: روسیه و آمریکا امیدوار به حصول توافق جامع هسته‎ای تا تاریخ 24 نوامبر هستند

وزیر امور خارجه روسیه لحظاتی پیش، پس از دیدار با همتای آمریکایی خود از امیدواری مسکو و واشنگتن برای رسیدن به توافق جامع هسته ای با ایران تا تاریخ 24 نوامبر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، "سرگئی لاوروف" در ادامه افزود: ما به طور مشترک از جمله آمریکا این دیدگاه را داریم تا هر اقدامی را تا تاریخ 24 نوامبر انجام دهیم. ما باید تلاش کنیم تا دو سه مورد باقی مانده را حل کنیم.

وزیر خارجه روسیه که پس از دیدار با "جان کری" همتای آمریکایی خود، در پکن این اظهارات را بیان می کرد در ادامه افزود: روسیه و آمریکا امیدوارند که توافق بر سر برنامه هسته ای ایران تا تاریخ 24 نوامبر قابل دسترس باشد. ما ابتدا در مورد وضعیت مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران گفتگو کردیم. با توجه به زمان باقی مانده این موضوع از اولویت ویژه ای یا برخوردار است زیرا این انگیزه وجود دارد که تا قبل از تاریخ 24 نوامبر به توافق همه جانبه (جامع) با ایران برسیم.

لاروف در ادامه تاکید کرد که نمایندگان روسیه و آمریکا به همراه نمایندگان ایران در مسقط به طور مشترک برای رسیدن به توافق تلاش خواهند کرد. آنها در حال گفتگو بر سر موارد باقیمانده برای رسیدن به توافق نهایی هستند.

وزیر خارجه روسیه در پایان تاکید کرد: ما در این نقطه نظر از جمله آمریکایی ها مشترک هستیم که باید هر کاری را در زمان باقی مانده انجام دهیم. ما باید تلاش کنیم تا دو سه موضوع باقی مانده نیز حل شوند.

کد N568316

وبگردی