آفتاب

آمریکا ورود تانک‌های روسی به اوکراین را تایید نکرد

آمریکا ورود تانک‌های روسی به اوکراین را تایید نکرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت كه تانک‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در ۲۵ کیلومتری مرز شرقی اوكراین مشاهده شده اند اما هیچ گزارشی از عبور این تانک‌ها و تجهیزات به داخل اوکراین در دسترس نیست.

واشنگتن ورود نیروهای روسی به شرق اوكراین را تایید نكرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت كه تانک‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در ۲۵ کیلومتری مرز شرقی اوكراین مشاهده شده اند اما هیچ گزارشی از عبور این تانک‌ها و تجهیزات به داخل اوکراین در دسترس نیست.

ساکی افزود كه آمریكا در صورت تایید گزارش ورود تانک‌ها و تجهیزات نظامی روسی به شرق اوکراین، تجاوز نیروهای نظامی به خاک این کشور را محکوم می‌کند.

«آندری لیسنکو» سخنگوی ارتش اوکراین  روز گذشته-جمعه-از ورود تجهیزات نظامی و نیروهای روسیه از جمله ۳۲ تانک و ۳۰ خودوری نظامی و ۱۶ قبضه خمپاره‌انداز به شرق اوکراین خبر داد.

لیسنکو گفت که پنج سرباز ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند ولی هیچ‌یک از طرفین روسی و اوکراینی انجام عملیات نظامی در شرق اوكراین را تایید نکرده‌اند.

در همین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه گذشته فرماندهان نظامی و امنیتی را برای رایزنی درباره بهبود وضعیت كنونی اوکراین فراخواند، اما هیچ دستوری مبنی بر پیشروی صادر نکرد.

کد N567824

وبگردی