آفتاب
دکتر بیگدلی در گفتگو با ایلنا:

امضای توافقنامه، مقدمه لغو تحریم‌هاست

امضای توافقنامه، مقدمه لغو تحریم‌هاست

لغو تحریمهای ایران توسط آمریكا مستلزم یك توافق اولیه است و بعد از آن می بایست با تمام قدرت نسبت به لغو تمامی تحریمها و نه قسمتی از آن بین دو طرف مسائل حل گردد.

بعد از اعلام ورود جمهوری خواهان به مجلس سنا و كنگره آمریكا، مواضع دموكرات ها در خصوص نحوه مذاكره با ایران تا حدودی تغییر پیدا كرد.

دکتر علی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: شواهد روشن حكایت از این دارد كه آمریكا به نوعی تقاضا دارد قرارداد نهایی بین طرفین امضا شود اما اینكه سرنوشت تحریم‌ها در آینده و بعد از امضاء قرارداد چه خواهد شد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی ادامه داد: ایران خواهان این است كه تمامی تحریم‌ها لغو شود اما باید گفت كه گام اول، امضای قرارداد است تا بعد از آن بتوانیم بر سر لغو تحریم‌ها گفتگو كنیم. باید گفت كه امضا این توافقنامه به نوعی مقدمه و گام بعدی برای لغو تحریم است. 

بیگدلی با اشاره به روی كار آمدن جمهوری خواهان در مجلس سنا و كنگره اظهار داشت: در ماه ژانویه جمهوری‌خواهان به روی كار خواهند آمد و اعضای تیم مذاكره‌كننده هسته‌ای كشورمان باید به این نكته توجه داشته باشند كه جمهوری‌خواهان از دیرباز ضد ایران و اسلام بوده‌اند لذا با نگاه به زمان كم پیش‌رو، اولویت با امضای قرارداد و توافقنامه نهایی است.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی در پایان تصریح كرد: بحث لغو تحریم‌ها گام بعدی پس از امضای توافقنامه است به طوری كه ما نمی‌دانیم آنها می‌خواهند تحریم‌های بانكی یا تحریم‌های نفتی را لغو كنند یا درصدد هستند محورهای دیگر را پیگیری كنند چراكه فقط یك سوم تحریم‌ها لغو خواهد شد و دو سوم آنها كه مربوط به حقوق‌بشر و عدم حقوق‌بشر در ایران است باقی خواهد ماند لذا باید متوجه این امر بود كه این مسائل بالطبع سرمایه‌گذاری در ایران را با مشكل مواجه خواهد كرد.

کد N567799

وبگردی