آفتاب

احتمال دیدار غیررسمی اوباما و پوتین در روزهای آینده

احتمال دیدار غیررسمی اوباما و پوتین در روزهای آینده

براساس اعلام منابع رسمی، روسای جمهور روسیه و آمریکا احتمالا طی روزهای آتی در حاشیه نشست بین المللی آسیا- اقیانوسیه گفت‌وگوی غیررسمی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آخرین بار در ماه ژوئن در جریان مراسم روز استقرار ارتش متفقین در فرانسه گفت‌وگوی کوتاهی با یکدیگر داشتند. در شرایطی که روابط روسیه و غرب به پایین‌ترین حد خود از زمان جنگ سرد رسیده است، اختلافات بر سر اوکراین نیز موجب شده است که روابط شخصی این دو مقام هم به وضوح دچار مشکل شود.

اوباما و پوتین قرار است در روزهای آتی در نشست همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه در پکن و سپس در نشست جی 20 در استرالیا شرکت کنند.

"یوری یوشاکف،" مشاور روابط خارجی پوتین تاکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای دیدار این دو مقام وجود ندارد اما این امکان هست که آن‌ها در حاشیه اجلاس با یکدیگر دیدار کنند.

در واشنگتن نیز سوزان رایس، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که هیچ برنامه‌ای برای دیدار رسمی اوباما و پوتین وجود ندارد اما ممکن است آن‌ها گفت‌وهای شخصی و غیررسمی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N567648

وبگردی