آفتاب

اوباما یک زن سیاه‌پوست را نامزد پست دادستانی کل آمریکا کرد

اوباما یک زن سیاه‌پوست را نامزد پست دادستانی کل آمریکا کرد

رییس‌جمهوری آمریکا خانم لورتا لینچ را به‌ عنوان نامزد تصدی پست دادستان کل این کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، در صورتی که لورتا لینچ جای اریک هولدر، دادستان کل سابق این کشور را بگیرد، اولین زن سیاهپوستی خواهد بود که این سمت را به‌دست می‌گیرد.

لورتا لینچ 55 ساله یک وکیل آمریکایی است که قرار است دادستان ارشد آمریکا شود و باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا وی را که مسئول رسیدگی به پرونده‌هایی نظیر توطئه‌های مربوط به تروریسم، جعل و پول‌شویی بوده است انتخاب کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: خانم لینچ دادستان قوی و مستقل است که دو بار مسئولیت یکی از مهم‌ترین دفاتر دادستانی آمریکا را بر عهده گرفته است. وی قرار است جانشین اریک هولدر شود که دورانش با دستاوردهای تاریخی در حوزه‌های اصلاحات قوانین جنایی و حقوق مدنی همراه بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: وی تمام خصوصیت‌های لازم را برای تصدی پست دادستانی کل آمریکا در اختیار دارد.

خانم لورتا لینچ در کارولینای شمالی بزرگ شده است و شغل خود را به‌عنوان دادستان فدرال در 1990 آغاز کرد.

وی از سال 1999 تا 2001 پیش از آنکه وارد فعالیت‌های خصوصی شود، به‌ عنوان دادستان آمریکا در بروکلین فعالیت می‌کرد. وی سپس در سال 2010 به این سمت بازگشت و وارد کمیته مشاوران دادستانی کل شد و بیشتر اوقات را در واشنگتن سپری می‌کرد.

در دوران خدمت وی به عنوان دادستان آمریکا دفتر لینچ موفق به خنثی کردن توطئه القاعده برای حمله به مترو شهر نیویورک شد و رییس کارتل مواد مخدر مکزیک را محکوم کرد.

انتهای پیام

کد N567617

وبگردی