آفتاب

دیدار نتانیاهو و لیبرمن با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

دیدار نتانیاهو و لیبرمن با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر ادامه شهرک‌سازی ها در شهر قدس مدعی شد که قدس پایتخت اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دفتر خود در شهر قدس بر ادامه شهرک سازی‌ها در شهر قدس تاکید کرد و گفت: ما به شهرک‌سازی‌های خود به عنوان یک حق طبیعی ادامه می دهیم و همگان به خوبی می دانند که هرگونه مناطق یا شهرک هایی که یهودیان در آن سکونت دارند در هر راهکار سیاسی آتی تحت حاکمیت و کنترل اسرائیل باقی خواهد ماند.

وی گفت: تمامی دولت های سابق و از حدود 50 سال پیش به عملیات احداث و ساخت و ساز اقدام کرده اند و اسرائیل همچنان به شهرک سازی ها ادامه می دهد اما قدس یک شهرک نیست بلکه پایتخت اسرائیل است.

نتانیاهو مدعی شد: من با این مسئله مخالفم که شهرک سازی ها را دلیل شکست در رسیدن به صلح می دانند درواقع دلیل اصلی شکست روند صلح به رسمیت شناخته نشدن اسرائیل است.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با موگرینی دیدار کرده و آمادگی اسرائیل را برای آغاز فوری مذاکرات مستقیم با طرف فلسطینی اعلام کرد.

وی گفت: این اعلام کاملا واقعی و گزینه ای است که اجرایی شدن آن ممکن است.

انتهای پیام

کد N567263

وبگردی