آفتاب

ساکی: همکاری درباره داعش تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد

ساکی: همکاری درباره داعش تاثیری بر مذاکرات هسته ای ندارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعای ارسال نامه محرمانه توسط رئیس جهور این کشور به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که در صورت وجود همکاری دو کشور در خصوص داعش این ارتباط تاثیری بر مذاکرات هسته ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، "جن ساکی" در پاسخ به پرسشی در خصوص نامه "باراک اوباما" به رهبری ایران و احتمال تاثیر همکاری آمریکا و ایران در خصوص داعش بر مذاکرات هسته ای گفت: ما به این موضوع به عنوان راهی برای ایجاد ارتباط نگاه نمی کنیم. نگرانی های ما در مورد حضور ایران در ائتلاف ضد داعش زیاد است. این نکته روشن است که ما می دانیم ایران نیز نگران تهدیدهای به وجود آمده از سوی داعش است، اما با این وجود من به این موضوع به عنوان راهی برای ارتباط نگاه نمی کنم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همکاری احتمالی ایران و آمریکا علیه داعش تاثیری بر مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نخواهد داشت.

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه مدعی شد باراک اوباما، اواسط ماه گذشته به حضرت آیت‌ الله خامنه ای رهبر ایران نامه محرمانه ای نوشته است. به گفته افرادی که از محتوای نامه ادعا شده مطلع هستند اوباما در آن بر مصالح مشترک در جنگ علیه داعش تاکید کرده است.

به گزارش وال استریت ژورنال، این نامه با هدف تاکید بر تشدید جنگ علیه گروه داعش و تسریع در مذاکرات هسته‌ای نوشته شده است.

بنا به گفته این منابع، اوباما در این نامه گفته است هر گونه همکاری در مبارزه با گروه داعش تا حد زیادی به حصول یک توافق همه جانبه با قدرتهای جهانی در مذاکرات هسته ای ۲۴ نوامبر وابسته است.

به نوشته رسانه های آمریکایی نامه ماه اکتبر چهارمین نامه باراک اوباما به رهبر ایران از زمان ریاست جمهوری او در سال ۲۰۰۹ است.

کد N567031

وبگردی