آفتاب
منتجب نیا:

امام حسین (ع) برای اصلاح امور جامعه قیام کرد

امام حسین (ع) برای اصلاح امور جامعه قیام کرد

جانشین دبیر کل حزب اعتماد ملی اظهار کرد: اصلاح طلبان افتخار می‌کنند که رهبر اصلی اصلاحات امام حسین (ع) است . کسی که به خاطر اصلاح امور جامعه خود و باقی ماندن اسلام قیام کرد، اصلاح طلبان نیز راه او را ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا درمراسمی که به همت شاخه جوانان احزاب اصلاح‌طلب به مناسب شهادت حضرت زین العابدین و بازخوانی قیام عاشورا برگزار شده بود، گفت: یکی از تمایزات لشکر امام حسین (ع) در طول تاریخ این است که در میان اصحاب امام حسین (ع) سن های مختلفی وجود داشت یک طفل شش ماه ، نوجوانان زیر ده سال و جوانان تا بیست ساله در سپاه حضرت وجود داشتند.

در ادامه این لشکر نیز میانسال ها و پیرمردهایی مانند حبیب بن مظاهر بودند و همچنین خانم های بسیاری را می بینید که چه در روز واقعه و چه در ادامه حوادث اسارتشان به شهادت رسیدند. منظور مان این است که در لشکر امام حسین (ع) جوانان وخانم ها حضور داشتند و فعالیت می کردند.

وی در ادامه یادآور شد: خود سیدالشهدا زمان شهادت سن بالایی نداشتند، امام زین العابدین که از پس واقعه عاشورا امامت را برعهده گرفتند، سن بالایی نداشتند. نهضت عاشورا یک حرکت تاریخی است و یک جنبش فوق العاده است که منحصر به زمان خاصی نبوده است . هدف این حرکت حفظ اسلام از محور نابودی و از انواع انحرافات و لغزش هایی که ممکن است در یک مسیر واقع شود بود. قبل از عاشورا 50 سال از بعد از رحلت پیامبر (ص) انواع چیزهایی که جزو شاخصه های اسلام نبود را وارد اسلام کردند. در این میان پنج سال حکومت امیر المومنین (ع) جدا است.

منتجب‌نیا با تاکید بر ضرورت فهم نهضت عاشورای حسینی تصریح کرد: امام حسین (ع) خطاب به مردم گفتند شما نمی دانید شرایط چگونه است .آنچه که بنی امیه وبنی مروان وارد دین کرده است، لباس وارونه اسلام است من برای همین قیام می کنم تا این بدعت ها را از بین ببرم. اگر شرایط زمانی طوری باشد که هر چه مشاهده می‌شود با کفر عجین باشد انسان با ایمان باید در این کار مشتاق ملاقات خدا باشد یعنی به مبارزه با کفر برود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نهضت که جهانی است هم در طول تاریخ و هم در جغرافیا ادامه پیدا کرد، بیشترین نقش را جوانان ایفا کردند . افراد بزرگسال در اقلیت هستند عمده مسئولیت به دوش جوانان است و آنان بودند که شور و هیجان وارد این نهضت کردند. آنها گفتند قسم به آن کسی که همه چیز ما به دست او است ما در سمت حق هستیم و هیچ ترسی نداریم.

جانشین دبیر کل حزب اعتماد ملی با انتقاد از برخی از مبلغان دینی برای محجور نشان دادن چهره امام سجاد (ع) افزود: در چند سال گذشته امام سجاد (ع) را امامی بیمار و همیشه در بستر و گریان نشان دادند اما خطبه های او را که نگاه می کنید متوجه می شوید که مجموعه ای از نکات علمی و فرهنگی است که فقط توسط یک جوان زیربیست به نگارش در آمده است ،وقتی این خطبه ها پیش یزیدیان و سپاهیانش خوانده شد کار به جایی رسید که یزید واقعه عاشورا برگردن ابن زیاد انداخت و خودش را از آن مبرا کرد.منظور این است که زمانی از اهل البیت این گونه توانست نهضت عاشورا را ادامه دهد او هر وقت آب و غذایی می خورد مردم را یاد واقعه عاشورا می انداخت. با هوشیاری اهل بیت نهضت عاشورا به بار نشست و استمرار پیدا کرد. به قول شریعتی آنان که رفتند کار حسینی کردند. آنان که ماندند کار زینبی کنند وگر نه یزیدی هستند.

وی با تاکید بر ضرورت استمرار نهضت عاشورا در دوران جدید خاطر نشان کرد : اهل بیت (ع) به ما نشان دادند که برای استمرار یک نهضت باید تلاش کرد و آن را به حاشیه نبرد. این نهضت که بقای اسلام به آن وابسته است توسط جوانان و دختران و پسران به بار نشست و حالا با فداکاری های آنها این نهضت در اختیار ما است. امروز جوانان فعال ما در احزاب احساس کردند که باید باری از جامعه را بر دوش خود بکشند این زمانی است که خیلی از جوانان به ارزش ها پشت کردند.

منتجب نیا با بیان این‌که حضور در احزاب و تشکل ها نباید وقت تلف کردن تلقی شود اظهارکرد:‌ جوانانی که در احزاب و تشکل ها فعالیت می‌کنند به سرنوشت کشور خود حساس هستند برخلاف فکر برخی مردم که فعالیت حزبی را کاری ضد ارزش و بی حاصل تصور می‌کنند من معتقد هستم فعالیت سیاسی به عنوان بخش مهمی از فعالیت انسانی در زندگی هر فرد باید وجود داشته باشد.

وی جامعه رشد یافته را مدیون حضور احزاب دانست و اظهار کرد: زمانی جامعه ما رشد یافته محسوب می‌شود که فعالیت های سیاسی در آن یک ضرورت تلقی شود و نه فعالیت ضد ارزشی. چرا تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده است؟ دلیل آن این است که فرهنگ سازی نشده است. خود مایی که در احزاب هستیم بی نقص نیستیم و فعالیت حزبی مناسبی انجام نداده ایم. باید تلاش کنیم این فرهنگ را در جامعه منتشر کنیم .

وی همچنین گفت:‌درست است رسانه ها در اختیار ما نیستند و رسانه ملی انحصاری است و روزنامه ها و مجله ها روی طناب خطر حرکت می‌کنند اما می‌شود از فضای مجازی و همین رسانه های در اختیار استفاده کرد. هر کسی این مسائل را به دیگری انتقال دهد فرهنگ سازی خواهد شد. ما در زمان انقلاب هیچ چیز در اختیار نداشتیم اما دیدید همه کار کردیم. امکانات کم است اما می‌شود از آن استفاده کرد.

منتجب نیا با اشاره به افکار عمومی و رابطه آن با جبهه اصلاحات گفت:‌به لطف خدا فضای افکار عمومی برای جریان و جبهه اصلاحات مساعد شده است و آن شرایط سخت سال‌های گذشته دیگر برای اصلاح‌طلب ها وجود ندارد، باید از این فرصت بهترین استفاده کرد که تشکل ها را فعال کنیم و آن چیزی که لازمه تشکیلات است را ایجاد کنیم. گاهی تشکیلات اسم دارد، اما محتوای ضعیف دارد. در کادر سازی وجذب نیروها فعال باشیم جوانان استعدادهای زیادی دارند.

وی ادامه داد:باید این عشق وعلاقه جوانان را با آغوش باز پذیرا باشیم تا احزاب‌مان ریشه دارتر شود. من همیشه به بزرگان اصلاح‌طلب مثل آقای خاتمی می گویم که تلاش مان را بر این بگذاریم که احزاب را قوی کنیم. تاکید من این است که فعالیت جبهه‌ای منسجمی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که از مسئولینی که با احزاب سیاسی مخالفت می‌کنند تعجب می‌کنم، بیان کرد: اگر آنان واقعا اهمیت احزاب را متوجه نمی‌شوند باید برایشان دعا کنیم تا بفهمند تنها راه نجات جامعه ما حزبی شدن است. تحزب جامعه ما را از همه خطرها حفظ می‌کنند. اگر می فهمند و نمی گذارند که فعالیت حزبی صورت گیرد باید دعا کنیم خدا هدایتشان کند و بیشتر برای آینده کشور نگران شوند.

منتجب نیا همچنین گفت:‌این افتخاری برای اصلاح‌طلب ها است که امام حسین (ع) هدف از قیامش را نه برای خوشگذرانی و بطالت و ظلم، بلکه برای دنبال کردن اصلاح جامعه اعلام کرده است. رهبر واقعی اصلاحات در طول تاریخ سید الشهدا (ع) است و اصلاح طلبان امروز نیز راه او با افتخار ادامه می دهند. علیرغم تمام تهمت‌هایی که به اصلاح طلبان می زنند ما همه تلاش های مان را می کنیم که بین امت و جامعه اصلاحاتی صورت بگیرد.

جانشین دبیر کل حزب اعتماد ملی همچنین افزود: ما می گوییم انقلاب،‌قانون اساسی و همه ارکان جمهوری اسلامی را قبول داریم، اما حرف هایی را برای گفتن داریم. این حرف ها به معنی ساختار شکن بودن ما نیست. نظامی که بر عقل و شرع مبتنی شده است و امام بزرگوارمان آن را تاسیس کرده، نباید از بین برود ما می گوییم سیاست های مردمی باید اجرا شود و مجلس ، دولت و همه مسوولیت ها در اختیار عقلا قرار گیرد. همچنین می خواهیم دست تندروها از ساحت نظام قطع شود و به جای آنان عقل حاکم شود. آیا این حرف بدی است؟

وی ادامه داد: ما مثل برخی جناح ها تصفیه حساب نمی کنیم می‌گوییم ایران متعلق به همه ایرانی ها است و می‌خواهیم هر کس با هر جناح و مذهبی که هست در آن حضور داشته باشد ما طرفدار تمام ملت ها هستیم.

وی در پایان با اشاره به پیوستن حزب اعتماد ملی به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت:‌با توجه به پیامی که آقای کروبی در مورد حضورمان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دادند تصمیم گرفتیم که نماینده ای در این شورا داشته باشیم که با رای همگان من به عنوان نماینده انتخاب شدم.

انتهای پیام

کد N566993

وبگردی