آفتاب
نماینده سنندج:

طرح سلب اختیار شوراها در انتخاب شهردار، ارتقای وضعیت کنونی آنهاست

طرح سلب اختیار شوراها در انتخاب شهردار، ارتقای وضعیت کنونی آنهاست

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران گفت: طرح سلب اختیار شوراهای شهر در انتخاب شهرداران طرحی برای تضعیف شورا نیست بلکه ارتقای وضعیت کنونی شوراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، سالار مرادی در جلسه شورای شهر سنندج اظهار کرد: مهم ترین آسیبی که بر شورای شهر وارد شده، ناهماهنگی بین اعضای شورا است.

وی افزود: مهم ترین وظیفه شورای شهر، مدیریت شهری است که باید درآمدها را پیش بینی و بر اساس آن برای توسعه شهر هزینه کنند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران عنوان کرد: طرح سلب اختیار شوراهای شهر در انتخاب شهرداران طرحی برای تضعیف شورا نیست بلکه ارتقای وضعیت کنونی شوراست.

وی تصریح کرد: این طرح، طرحی کشوری است و مربوط به تمام استان ها و نظرات تمام نمایندگان است و با تصویب این طرح، دخالت نمایندگان در حوزه اختیارات شوراها هم کم می شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حاشیه شهر سنندج تصریح کرد: شهر نماد هویت فرهنگی مردم است و اقدامات لازم برای جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی و حل مشکلات موجود در این مناطق صورت گرفته است.

مرادی با اشاره به وضعیت نایسر و دیگر مناطق منفصل شهری اظهار کرد: مناطقی مانند نایسر نیاز به حضور پررنگ مسئولان دارد و با بازدید مکرر و پیگیری مکرر مشکلات این مناطق مانع از به وجود آمدن مناطقی دیگر از این دست در شهر سنندج شد.

وی تصریح کرد: از اعتبارات ماده 180 که سال گذشته 2 درصد بوده به 3 درصد افزایش پیدا کرده است، اقدامات زیادی برای سه شهر دیواندره، سنندج و کامیاران انجام شده است که از آن جمله می توان به احداث فرهنگ سرا در دیواندره و همچنین توسعه حمل و نقل جاده ای اشاره کرد.

وی به تبعات زمین های قولنامه ای اشاره و بیان کرد: مشکلات موجود در ارتباط با زمین های قولنامه ای باعث قانون‌گریزی مردم خواهد شد و تبعات منفی بسیاری در بر داشت.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران بزرگترین معظل استان را کمبود آب دانست و خاطرنشان کرد: طی جلسه ای در مذاکرات با وزیر نیرو، احداث سد ژاوه و سد آزاد متوقف شده است.

وی در پایان یادآور شد: محدودیتی برای برگزاری جلسات و ارتباط با شوراها وجود ندارد و تنها در صورت دعوت شوراها آماده همکاری هستیم و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N566910

وبگردی