آفتاب
دهقانی در سازمان ملل مطرح کرد

استقبال جنبش عدم تعهد از اعزام هیات بین‌المللی جهت بررسی نقض حقوق بشر در غزه

استقبال جنبش عدم تعهد از اعزام هیات بین‌المللی جهت بررسی نقض حقوق بشر در غزه

حسین دهقانی، سفیر و سرپرست نمایندگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد- نیویورک روز چهارشنبه به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در جلسه مربوط به موضوع استعمارزدایی به تشریح مواضع اصولی کشورمان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،سفیر کشورمان در سخنان خود اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بار دیگر تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین مخصوصا تجاوز مرگبار در ماههای تیر و مرداد سال جاری به نوار غزه را محکوم می‌کند و این محکومیت نه فقط بخاطر تعداد تلفات زیاد شهروندان غیر نظامی فلسطینی است، بلکه بخاطر تعداد زیاد زنان و کودکان و افراد مسن قربانی در جنایات اخیر غزه می باشد که به آوارگی و بی خانمانی حدود نیم میلیون نفر از فلسطینیان انجامیده است.

وی افزود: حملات و تجاوزات پیاپی هوایی و انهدام منازل و زیرساختهای نوار غزه و بمباران تنها نیروگاه برق غزه،

حمله به بیمارستان ها و حمله به منابع آب و همچنین اماکن سازمان ملل متحد نه تنها فاجعه بار بوده است، بلکه نقض علنی حقوق بشر به شمار می‌رود.

دهقانی گفت: همانطور که در متن گزارش کمیته ویژه تحقیق در خصوص اقدامات تاثیرگذار بر حقوق بشر مردم فلسطین مورد اشاره قرار گرفته است، می‌توان دریافت که از سال 1967 تاکنون در زندان های رژیم صهیونیستی تعداد زندانیان رو به

افزایش گذاشته و 850 هزار زندانی شامل 25 هزار کودک دارد و بدون محاکمه همچنان در زندان های این رژیم بسر می برند و علاوه بر این رژیم صهیونیستی سایر حقوق شهروندی فلسطینی ها علی الخصوص در قدس شرقی را نقض کرده‌ است.

سفیر کشورمان در ادامه اظهار داشت: در این راستا جنبش عدم تعهد، از تصمیم کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام هیات بین المللی جهت بررسی موارد نقض حقوق بشر و جنایات رژیم اشغالگر در غزه استقبال می‌کند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: جنبش عدم تعهد بنابر مصوبات شانزدهمین اجلاس سران این جنبش در تهران در سال 1391 از رژیم اشغالگر صهیونیست می‌خواهد تا سریعا و بدون هیچ قید و شرطی نسبت به آزادی زندانیان فلسطینی و همچنین آزادی نمایندگان فلسطین اقدام کرده و به محاصره غیر قانونی غزه خاتمه دهد و تمامی نقاط مرزی و عبور و مرور برای مردم غزه باز کند.

دهقانی همچنین در خصوص اشغال بلندیهای جولان سوریه توسط رژیم صهیونیستی گفت: جنبش عدم تعهد از این رژیم غاصب می‌خواهد تا به مفاد قطعنامه 497 شورای امنیت عمل کرده و سریعا نیروهای خود را از بلندیهای جولان خارج کند.

انتهای پیام

کد N566883

وبگردی