آفتاب
رئیس انجمن فیزیک پزشکی ایران تاکید کرد

ضرورت تربیت رزیدنت در رشته‌های مختلف فیزیک پزشکی

ضرورت تربیت رزیدنت در رشته‌های مختلف فیزیک پزشکی

رئیس انجمن فیزیک پزشکی ایران بر ضرورت ایجاد کارگروه‌هایی جهت تربیت رزیدنت در رشته‌های مختلف فیزیک پزشکی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدربیع مهدوی در مراسم افتتاحیه یازدهمین کنفرانس فیزیک پزشکی ایران که به مناسبت روز جهانی فیزیک پزشکی در محل تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک این روز بزرگ به جامعه فیزیک پزشکی تصریح کرد: امروز کشور ما به همراه 22 کشور دنیا این روز جهانی را گرامی می‌داریم و امیدواریم همراه و همپای دیگر همکاران در بخش‌های مختلف دنیا حضور فعالی در این حوزه داشته باشیم و جایگاه واقعی خود را پیدا کنیم.

وی با بیان این که در این کنفرانس علی‌رغم تمامی مشکلات همچنان شعارها و اهداف قبلی پابرجاست، خاطرنشان کرد: امسال موضوع تبیین جایگاه فیزیست پزشکی و نقش آن در جایگاه سلامت کشور مورد توجه قرار گرفته است و باید به سمتی حرکت کنیم تا فیزیست‌های پزشکی کشور ما جایگاه واقعی خود را در حوزه سلامت پیدا کنند.

وی افزود: در این مسیر ساز و کارهای لازم باید ایجاد شود و باید به سمت فراهم کردن مناسبات لازم، تشکیلات اداری و سازمانی حرکت کنیم.

رئیس انجمن فیزیک پزشکی ایران یکی از رسالتهای عمده در عرصه فیزیک پزشکی و سلامت کشور را فراهم کردن شرایط برای استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی عنوان کرد و گفت: در این راستا باید ارتباط خود را با شرکتهای پزشکی ارتقاء داده و در این حوزه نقش مشاوره خود را افزایش دهیم.

مهدوی همچنین بر ضرورت ایجاد کارگروه‌هایی جهت تربیت رزیدنت در رشته‌های مختلف فیزیک پزشکی تاکید و خاطرنشان کرد: این موضوع به تبیین جایگاه ما در عرصه نظام سلامت کمک می‌کند و فضا را برای جذب فارغ‌التحصیلان ارتقاء می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، طی این کنفرانس پیام ویدئویی رئیس سازمان بین‌المللی فیزیک پزشکی و پیام ویدئویی رئیس کمیته آموزش سازمان بین‌المللی فیزیک پزشکی پخش شد.

یازدهمین کنفرانس فیزیک پزشکی ایران از 15 آبان ماه در محل تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده است و تا 16 آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N566869

وبگردی