آفتاب

خانواده و حامیان قذافی به دنبال بازگشت به قدرت در لیبی

خانواده و حامیان قذافی به دنبال بازگشت به قدرت در لیبی

حامیان و خانواده دیکتاتور سابق لیبی قصد بازگشت به لیبی را پس از برقراری ثبات و آرامش در این کشور دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "احمد قذاف الدم"، عموزاده و عضو سابق شورای رهبری لیبی در گفت‌وگو با نشریه تایمز تصریح کرد: افراد خانواده معمر قذافی،دیکتاتورسابق لیبی که هم‌اکنون در تبعید به سر می‌برند خود را آماده می‌کنند تا درصورتی که نیروهای دولتی کنترل تمامی مناطق تحت تصرف شبه نظامیان مسلح را به دست گیرند پس از دو ماه به کشورشان بازگردند.

قذاف الدم اظهار کرد که با تمامی طرف‌های لیبیایی در ارتباط است و مقامات این کشور از لیبیایی‌هایی که در تبعید به سر می‌برند خواهان کمک به آنها شده‌اند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که آرامش وثبات به زودی به این کشور بازگردد.

وی ضمن اعتراف به اشتباهات نظام سابق گفت: هر حکومتی اشتباهاتی دارد اما اشتباهاتی که نظام سابق مرتکب آن شد بی‌سابقه بوده است.

قذاف الدم همچنین تاکید کرد که وی در اقدامات تخریب‌آمیز کشور نقشی نداشته است و هم‌اکنون از تمامی طرفها می‌خواهد تا این کشور را در دستیابی به آرامش و ثبات یاری کنند.

معمر قذافی در سال 2011 میلادی از حکومت برکنار و به هلاکت رسید. از آن زمان تاکنون لیبی با وضعیت نابسامان و بی ثباتی روبرو شده است. دولت مرکزی لیبی هنوز نتوانسته است کنترل همه مناطق و شهرهای این کشور را در دست بگیرد.

انتهای پیام

کد N566847

وبگردی