آفتاب
محسنی اژه ای در کاشان؛

مطمئنیم مذاكره‌كنندگان كشورمان از موضع قدرت وارد خواهند شد

مطمئنیم مذاكره‌كنندگان كشورمان از موضع قدرت وارد خواهند شد

مطمئن هستم چون تیم مذاکره کننده کشورمان جنایات و سیاست‌های امریکا را می‌شناسند که با اصل جمهوری اسلامی و اسلام ناب کار دارد، قطعا هم فریب آن را نخواهند خورد. از موضع قدرت وارد خواهند شد و از خطوط قرمز هم عبور نخواهند کرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: آمریکا با حقوق هسته‌ای و حقوق بشر مخالف نیست. بلکه به عنوان شیطان بزرگ درتمام مراحل حرف خودش را زیر پاگذاشته و با وجود جمهوری اسلامی ایران مخالف است.



به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای» پنج شنبه شب، پانزدهم آبان، در مراسم ارتحال گرامی داشت آیت الله مهدوی کنی که توسط آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در مسجد صادقیه این شهر برگزارشده بود، ضمن تسلیت ایام محرم و شب شهادت امام سجاد (ع)، از آیت الله مهدوی کنی به عنوان فردی عالم، عارف پارسا، مجاهد وظیفه‌شناس و یار صدیق و با وفای امام(ره) و رهبری نام برد و گفت: آیت الله مهدوی کنی یکی از کسانی بود که زندگی و مرگش، زندگی و مرگ زیبایی بود.



معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شخصیت آیت الله مهدوی کنی متاثر از ائمه اطهار (ع) بود، گفت: وی از جمله عالمانی بود که از اوایل انقلاب اسلامی ایران تاکنون همراه با آموختن علم و معرفت به آن  عمل نیز کرد.



وی با بیان اینکه مهدوی کنی در راه تبیین و تبلیغ دین اسلام بار‌ها و بار‌ها درتبعید و زندان مورد شکنجه رژیم ستم شاهی قرار گرفت، گفت: با وجود اینکه به شدت ایشان را شکنجه می‌کردند، دست از مبارزه برای اسلام بر نمی‌داشت و در زیر شکنجه آیات قرآن را زمزمه می‌کرد.



محسنی اژه‌ای از مهدوی کنی به عنوان یکی از یاران با وفا و مورد اعتماد امام(ره) در تمام مراحل  نام برد و گفت: ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز یکی از اعضای موثر در شورای انقلاب برای تدوین منشور انفلاب بود.



معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه آیت الله مهدوی کنی از جمله کسانی بود که در جهت ساختار و تشیکل ارکان نظام نقشی اصلی داشت، اظهار داشت: ایشان تنها کسی بود که بعد از شهادت رجایی و باهنر و یارانش، مسئولیت موقت نخست وزیری را عهده دار شد.



وی با بیان اینکه کمتر شخصیتی مانند مهدوی کنی داریم که مسئولیت‌های متعدد و متنوع داشته باشد،گفت: ایشان دانشگاهی تاسیس کرد تا مدیرانی متناسب با نیازمندی‌های جامعه اسلامی تربیت شوند. به طوری که درحال حاضر بسیاری از مدیران متدین کشور  دست پروره ایشان در دانشگاه امام صادق هستند.



اژه‌ای با بیان اینکه اگر شخصیت آیت الله مهدوی کنی نبود، تشکیلات دستخوش مشکلات می‌شد، خاطرنشان کرد: ایشان همزمان با کارهای اجرایی، مدیریتی و تربیت کادر مدیران کار آمد در خدمت به مردم، از سیاست مداری و توطئه‌های دشمنان غفلت نداشت.



وی خلوص و تکلیف ماندگاری امام حسین (ع) در مقابل ظلم را موجب ماندگاری نام و یاد ایشان دانست و گفت: با وجود اینکه یزید به امام حسین (ع) می‌گفت؛ یا من را تجلیل می‌کنی یا مرگ و ذلت را، ایشان می‌گفت ما معدن رسالت و اهل بیت نبوت هستیم و از شهادت در راه خدا را استقبال می‌کنیم، حتی اگر تمام یاران و فرزندان را بکشید.



وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نیز در مقابل ظلم تسلیم نشد، گفت: اگر بخواهیم امروز حسینی بمانیم و بمیریم باید درعمل و اعتقاد راه حسین را طی کنیم.



معاون اول قوه قضائیه با اشاره به سخنان امام که آمریکا را شیطان بزرگ دانسته بود, گفت: چون امام می‌دانست که آمریکا خود خواه، زیاده طلب، مکار، دروغگو و غیر قابل اعتماد است، خصوصیت شیطان بزرگ را به او نسبت داد. لذا آمریکا در طول تاریخ نشان داده که غیر قابل اعتماد است.



وی با بیان اینکه آمریکا با اصل اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است، گفت: آمریکا با حقوق هسته‌ای و حقوق بشر مخالف نیست بلکه به عنوان شیطان بزرگ در تمام مراحل حرف خودش را می زند و با وجود جمهوری اسلامی مخالف است.



محسنی اژه‌ای خطاب به حاضرین گفت: شیطان بزرگ (آمریکا) با دین من و شما کار دارد، لذا اگر می‌خواهیم حسینی باشیم باید راه حسین را که در مقابل ظلم کوتاه نیامد، کلاه سرش نرفت و با وعده‌های دنیوی و چراغ سبز آمریکا او را منصرف نکرد ادامه دهیم.



وی با بیان اینکه  هیچ جنایتی در دنیا نیست که آمریکا در آن دست نداشته باشد، خطاب به تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان اظهارداشت: وقتی که با آمریکا صحبت می‌شود باید بدانیم با کی طرف هستیم و دلیل این هم که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر می‌خواهید بروید مذاکره کنید خیلی امید ندارم و دست چدنی پشت دستكش مخملی خائنانه می‌بینم به این علت بود كه  از نقشه‌های آن‌ها اطلاع داشتند.



وی یاد آوری کرد: مطمئن هستم چون تیم مذاکره کننده کشورمان جنایات و سیاست‌های امریکا را می‌شناسند که با اصل جمهوری اسلامی و اسلام ناب کار دارد، قطعا هم فریب آن را نخواهند خورد. از موضع قدرت وارد خواهند شد و از خطوط قرمز هم عبور نخواهند کرد.



مراسم ارتحال آیت الله مهدوی کنی،رئیس مجلس خبرگان رهبری، امشب با حضور خانواده ایشان، حجت الاسلام محسن اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان، دادستان، روسای دانشگاه‌ها، مسئولین ادارات کاشان، روحانیون و اقشارمختلف مردم شهردارالمومنین کاشان در مسجد صادقیه این شهر برگزار شد.




کد N566551

وبگردی