آفتاب

امین‌زاده: نقض حقوق ملت از آغاز تحریم را بررسی کرده‌ایم

امین‌زاده: نقض حقوق ملت از آغاز تحریم را بررسی کرده‌ایم

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: در جلسات مختلف در معاونت حقوقی موضوع نقض حقوق ایران با توجه به اعمال تحریم‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام امین‌زاده در حاشیه بازدید از پژوهشکده علوم شناختی پردیس در جمع خبرنگاران با مورد توجه قرار دادن جایگاه این پژوهشکده و اهمیتی که می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: این امید را پیدا کرده‌ایم که در حوزه گسترش فرهنگ حقوقی از جمله پیشگیری از جرم، آموزش مردم و تدوین قوانینی که بتواند نظم جامعه را ساماندهی کند همکاری‌های خوبی را با این پژوهشکده داشته باشیم و این پژوهشکده بتواند در عرصه حقوقی به ما کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به غیرقانونی خوانده شدن تحریم‌ها علیه ایران، آیا در این باره معاونت حقوقی اقدامی انجام داده است؟ خاطرنشان کرد: در حوزه سیاست خارجی باید منتظر باشیم و ببینیم که وضع مذاکرات به چه صورت است. در این موضوع معاونت حقوقی معمولا متولی نیست، مگر این‌که از او خواسته شود. با این حال ما جلسات مختلفی در معاونت حقوقی داشته‌ایم و متولیان دستگاه‌هایی را که در این راستا آسیب دیده‌اند را دعوت کرده‌ایم؛ چرا که به هر ترتیب با وجود تحریم‌ها حق آموزش، دارو، غذا و ... از ما نقض شده و کاملا به این موضوع اشراف داریم که حقوق ملت ما از زمان شروع تحریم‌ها نقض شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موارد بررسی و تئوریزه شده و ما امیدواریم بتوانیم در فرصت مناسب حقوق ملت ایران را استیفا کنیم.

انتهای پیام

کد N566360

وبگردی