آفتاب

افزایش آمار سالانه تلفات نیروهای امنیتی در افغانستان

افزایش آمار سالانه تلفات نیروهای امنیتی در افغانستان

یک فرمانده نظامی آمریکا در افغانستان اعلام کرد، نیروهای امنیتی افغان در سال جاری در مقایسه با سال گذشته متحمل تلفات بیشتری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، ژوزف اندرسون، فرمانده آمریکایی مستقر در افغانستان با اشاره به این که تلفات نیروهای امنیتی افغان افزایش قابل توجهی داشته است، به خبرنگاران گفت که تعداد نیروهای افغان که در مبارزه با طالبان کشته شده‌اند از 4350 تن در سال گذشته به 4634 تن در سال جاری افزایش یافته است.

اظهارات اندرسون در حالی مطرح می‌شود که با توجه به زمان دو ماهه باقی‌مانده تا پایان سال میلادی جاری احتمال افزایش تلفات نیروهای افغان در جریان درگیری‌ها با طالبان وجود دارد.

اندرسون با اشاره به این که افزایش آمار تلفات امری مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: لازم است میزان تلفات نیروهای افغان کاهش یابد.

افزایش آمار تلفات نیروهای امنیتی افغان در حالی صورت می‌گیرد که تعداد حملات اعضای طالبان از 24000 مورد در سال گذشته به 18000 مورد در سال جاری کاهش یافته است.

اندرسون تصریح کرد: افغان‌ها باید توانایی خود را برای مداوای زخمی‌ها به‌ویژه در محل وقوع حملات افزایش دهند. آن‌ها همچنین باید تدابیر دفاعی مؤثرتری را در خصوص بمب‌گذاری‌ها داشته باشند.

این فرمانده آمریکایی اعلام کرد: تمامی اقدامات لازم باید برای کاستن از تعداد تلفات نیروهای امنیتی افغان صورت گیرد تا در بلندمدت روند افزایش تلفات متوقف شود.

انتهای پیام

کد N566290

وبگردی