آفتاب
وال استریت ژورنال گزارش داد:

تلاش آمریکا برای جذب سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان

تلاش آمریکا برای جذب سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان

یک روزنامه آمریکایی از تلاش مقامات واشنگتن برای جذب سرمایه گذاران ایرانی برای بازسازی افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دولت آمریکا می کوشد با جذب سرمایه گذاران ایرانی به بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان کمک کند. روزنامه وال استریت ژورنال با اعلام این خبر نوشت وزارت دفاع آمریکا درصدد است به ایرانی ها اجازه سرمایه گذاری بیشتری در افغانستان را بدهد.

این در حالی است که طی دو سال گذشته ایرانی ها دوبار چنین مجوزی دریافت کرده اند که طی آن به تاسیس نخستین کارخانه داروسازی در افغانستان مبادرت کرده اند و چند شرکت ایرانی نیز اجازه سرمایه گذاری در حوزه معدن را یافته اند. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه در واشنگتن هدف از این اقدام را یافتن جایگزینی برای هزینه های هنگفت و بی حاصلی دانست که طی یک دهه اخیر توسط آمریکا و متحدانش در افغانستان صرف شده است.

در همین راستا "جوزف کاتالینو" معاون بازرگانی و عملیات ثبات پنتاگون به این واقعیت اعتراف کرده که برای بازسازی و ایجاد ثبات در افغانستان نمی توان از ایران و سرمایه گذاران ایرانی چشم پوشی کرد.

گفتنی است طبق گزارش "اتاق مشترک بازرگانی و صنایع و معادن ایران و افغانستان" میزان صادرات ایران به افغانستان در سال گذشته دو میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

کد N566279

وبگردی