آفتاب
در شورای اسلامی خراسان رضوی مطرح شد؛

سازمان ملی زمین و مسكن آماده تعریف پروژه‌های مشترك با شورای شهرستان‌ها است

سازمان ملی زمین و مسكن آماده تعریف پروژه‌های مشترك با شورای شهرستان‌ها است

مشهد – خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسكن گفت: این سازمان آمادگی تعریف پروژه های مشترك با شورای شهرستان ها را دارد تا به رفاه و رونق شهرستان ها كمك كند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد پژمان ظهر پنج شنبه در نشست شورای اسلامی خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت سوگواری سیدالشهدا خطاب به اعضای شورای شهرستان گفت: باید از درس های عاشورا برای زندگی امروز بهره ببرید و به دلیل اعتماد مردم در انتخاب شما، برنامه ریزی داشته و منافع مردم را با مسئولیت پذیری پیگیری كنید.

به گفته وی برای دستیابی به اهداف و رفع مشكلات مردم در شهرستان های خراسان رضوی باید این شورا با حفظ انسجام كار كند و نیز از ظرفیت كارشناسان نخبه بهره ببرد.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسكن در رابطه با مسئولیت و وظایف سازمان ملی زمین و مسكن عنوان كرد: وظیفه اصلی ما مدیریت اراضی دولتی در محدوده قانونی شهرهاست و به طور كلی این سازمان زمین های خام را بعد از اجرای طرح جامع تفصیلی آماده سازی می كند.

محاسبه قيمت اراضی دولت به نرخ روز با شهرداری ها منصفانه نيست

پژمان با اشاره به مشكلات شهرداری ها در تملك زمین توضیح داد: اراضی باید به نرخ روز در اختیار شهرداری ها قرار گیرد که منصفانه نیست.

وی ادامه داد: من مشكلات شهردای ها را از نزدیك لمس كرده ام و اگر دولت هم از این نهاد  قیمت بیشتری دریافت كند در نهایت این بار مالی به مردم منتقل خواهد شد.

پژمان بیان كرد: اراضی برای فضای سبز به صورت امانی در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد و براي سایر بخش ها نیز قیمت را به نرخ دولتی از شهرداری ها وصول می كنیم تا كمكی به آنها بشود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسكن تصریح كرد: در مورد رونق شهرستان ها نیز اگر شورای اسلامی شهرها آمادگی تعریف پروژه را داشته باشد، كمك خواهیم آمد.

وی توضیح داد: با تعریف پروژه های مشترك با شورای اسلامی شهر ستان ها در راستای توسعه و بهبود كیفی شهرها گام خواهیم برداشت تا رفاه و آسایش و رونق در شهرداری ها  ایجاد شود.

کد N566124

وبگردی