آفتاب

درخواست اوباما برای همکاری جمهوریخواهان و دمکرات ها در کنگره جدید

درخواست اوباما برای همکاری جمهوریخواهان و دمکرات ها در کنگره جدید

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تبریک به رقبای خود در انتخابات میاندوره ای این کشور خواهان همکاری نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه در کنگره جدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال شکست حزب دمکرات در انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا "باراک اوباما" از نمایندگان خواست در دو سال باقی مانده از ریاست جمهوری وی با یکدیگر همکاری کنند. وی طی کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: من خواهان همکاری کنگره جدید برای فعالیت کارآمد هر چه بیشتر دولت طی دو سال آینده هستم.

این در حالی است که در انتخابات روز سه شنبه جمهوریخواهان توانستند اکثریت کرسی های مجلس سنای آمریکا را از آن خود کنند. به این ترتیب محافظه کاران توانستند پس از هشت سال کنترل هر دو مجلس نمایندگان و سنا را به دست گیرند. همچنین در انتخابات فرمانداران، نامزدهای جمهوریخواه در شماری از ایالت های بزرگ به پیروزی رسیدند که این امر وضعیت را برای دمکرات ها دشوارتر کرد.

اوباما با تبریک به رقبای جمهوریخواه خود به خاطر این موفقیت ها اظهار داشت: جمهوریخواهان به خاطر رقابت خوب انتخاباتی شان به این پیروزی ها دست یافتند. وی در عین حال تاکید کرد در زمان باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش قصد دارد به وظایف خود به خوبی عمل کند.

کد N566012

وبگردی