آفتاب

یادداشت 9 دیپلمات غربی درباره مذاکرات هسته ای

یادداشت 9 دیپلمات غربی درباره مذاکرات هسته ای

جمعی از دیپلمات‌های ارشد اروپایی در یادداشتی در روزنامه گاردین خواستار توافق میان ایران و 5+1در مهلت معین شده تا 24 نوامبر شدند.

به گزارش خبرآنلاین, در صدر دیپلماتهای امضا کننده این یادداشت نام خاویر سولانا مسئول اسبق سیاست خارجی اتحادیه اروپا به چشم می خورد.

این یادداشت که توسط جمعی از دپلمات‌های ارشد اروپایی نگاشته شده است، تصریح می‌کند: ما اصرار داریم که طرفین تا مهلت معین شده در 24 نوامبر(3 آذر) به توافق برسند چرا که به تاخیر انداختن زمان توافق اتخاذ تصمیمات را دشوارتر می‌کند.

نویسندگان این یادداشت تاکید دارند که به تعویق افتادن توافق فرصت بیشتری به مخالفان برای تخریب روند دیپلماتیک مربوط برای توافق می‌دهد.

به جز«خاویرسولانا» و دبیرکل ناتو، «آنا پالاسیو» وزیر امور خارجه اسبق اسپانیا، «کارل بیلدت» وزیر خارجه سابق سوئد، «اما بونینو» وزیر خارجه اسبق ایتالیا، «جان ماری گوئنو» رئیس مرکز تحقیقاتی «گروه بین المللی بحران» و «نوربرت روتگن» و «روبرت کوپر» دیپلمات ارشد انگلیسی هستند.

نویسندگان این مطلب با اشاره به ضرورت ارائه راه حل‌های خلاقانه فنی برای رسیدن به توافق تاکید دارند که توافق باید همزمان پاسخ دهنده به نگرانی موثر و صلح آمیز 5+1 و حاکمیت و آرمان‌های ایرانیان باشد.

/212 17

کد N565821

وبگردی