آفتاب

تحلیل متفاوت ابوطالبی از موفقیت جمهوری خواهان:آنها هم برای آینده شان به مذاکره با ایران نیاز دارند

تحلیل متفاوت ابوطالبی از موفقیت جمهوری خواهان:آنها هم برای آینده شان به مذاکره با ایران نیاز دارند

اعتماد نوشت:

حميد ابوطالبي معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور در صفحه توييتر خود با اشاره به انتخابات امريكا و نتايج آن نوشت: انتخابات امريكا در حال پايان يافتن است و جمهوريخواهان، هر دو مجلس نمايندگان و سنا را با اكثريت در كنگره به دست گرفته و در فرمانداري‌ها برنده شده‌اند.

وي با بيان اينكه حساسيت موضوعات سياست خارجي براي اين انتخابات به حدي بود كه موفقيت‌هاي اوباما در حوزه اقتصاد، نتوانست براي او پيروزي سياسي به ارمغان آورد، اظهار داشت: شكست در تبديل موفقيت اقتصادي به پيروزي سياسي، به جهت تحولات اثرگذار از خليج‌فارس تا درياي سياه و ايجاد هراسي ملي از آن در امريكا با جمهوريخواهان بود.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهور سه بحران امريكا را شامل انحصار تعاملات با ايران به موضوع هسته‌اي، عدم موفقيت امريكا در سركوبي داعش و بي‌تفاوتي استراتژيك امريكا در موضوع اوكراين خواند و گفت: اين يعني شكست در تعامل همه‌جانبه با ايران، عدم توانايي در ايجاد ائتلاف و مماشات با عربستان در تجهيز داعش و موفقيت روسيه در شكست استراتژيك غرب در اوكراين.

وي ادامه داد: در دو موضوع نخست، ايران، علاوه بر بازيگر اصلي بودن، دست برتر را هم دارد و نظرات دقيق مقام معظم رهبري و سياست رييس‌جمهور، اين دگرگوني در امريكا را رقم زد.

ابوطالبي با بيان اينكه اكنون براي انتخابات رياست‌جمهوري بعدی، هر دو حزب امريكا به ايران احتياج دارند، خاطرنشان كرد: به خصوص جمهوريخواهان كه مي‌كوشند در سياست خارجي تحول ايجاد كنند.

معاون سياسي دفتر رييس‌جمهوري يادآور شد: لذا هر دو حزب امريكا به دنبال رسيدن به تفاهم هسته‌يي با ايران و تحصيل همكاري استراتژيك ايران در مسائل منطقه به ويژه در مبارزه با داعش و... خواهند بود.

 

17302

کد N565728

وبگردی