آفتاب
اشتاندارد خبر داد:

بروز بحران سیاسی در گرجستان به دنبال استعفای وزیر خارجه

بروز بحران سیاسی در گرجستان به دنبال استعفای وزیر خارجه

یک روزنامه اتریشی نوشت کناره گیری دومین وزیر کابینه "ایراکلی گاریباشویلی" نخست وزیر گرجستان دولت وی را دچار بحران سیاسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اشتاندارد، "مایا پانجیکیدزه" وزیر خارجه گرجستان عصر امروز چهارشنبه از سمت خود کناره گیری کرد. این اقدام در پی برکناری "ایراکلی آلاسانیا" وزیر دفاع توسط نخست وزیر در روز گذشته انجام می شود. بر این اساس با کناره گیری وزیر خارجه که ریاست ائتلاف شش گانه موسوم به "رویای گرجستان" را به عهده داشت، این ائتلاف اکثریت خود در پارلمان را از دست می دهد.

طبق این گزارش علت بروز بحران سیاسی کنونی در گرجستان تنشها بر سر جهت گیری سیاسی به نفع غرب بوده که با دستگیری مقامات ارشد وزارت دفاع به اتهام فساد مالی در هفته گذشته آغاز شده است. به دنبال این اقدام دستگاه قضایی گرجستان، آلاسانیا از آن به عنوان اقدامی سیاسی یاد کرده و گفت عاملان این اقدام می کوشند مذاکرات در مورد پیوستن کشور به ناتو را متوقف کنند.

با این حال "ایراکلی گاریباشویلی" نخست وزیر گرجستان در واکنش به این اظهارات وزیر دفاع، آن را غیرمسئولانه خواند و وی را برکنار کرد. گفته می شود اقدام وزیر خارجه گرجستان نیز در اعتراض به این برکناری بوده است. ساعتی پس از اعلام استعفای پانجیکیدزه، "الکس پاتریاشویلی" وزیر همزیستی با اروپا نیز از قصد خود برای کناره گیری خبر داده است.

گفتنی است ائتلاف "رویای گرجستان" به رهبری "بیدسینا ایوانیشویلی" میلیاردر معروف از سال 2012 قدرت را در این کشور در دست دارد.

کد N565640

وبگردی