آفتاب
شاه علی:

طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین اجرا می شود/ رتبه اول استان سمنان در اهداء خون

طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین اجرا می شود/ رتبه اول استان سمنان در اهداء خون

سمنان - خبرگزاری مهر: مسئول واحد اهدا کنندگان انتقال خون استان سمنان از اجرای طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا شاه علی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان انتقال خون استان سمنان با اشاره به اجرای طرح نذر خون از تاسوعا تا اربعین در این استان اظهار داشت: هم استانی های عزیز می توانند در این طرح با اهدای خون نذر خود را ادا کنند و به این ترتیب خون سالم و کافی نیز در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود، اظهار داشت: جلوگیری از ازدحام اهداء کنندگان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هدف اصلی این طرح بوده و تا اربعین شهادت امام حسین (ع) ادامه دارد.

مسئول واحد اهدا کنندگان انتقال خون استان سمنان با اشاره به باز بودن پایگاه های انتقال خون استان در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال در اجرای طرح نذر خون، گفت: ۲۵۰ نفر در این استان در این دو روز به پایگاه های خون گیری مراجعه کردند که از ۱۸۰ نفر از آنها خونگیری انجام شده است.

شاه علی با اشاره به اینکه آقایان قادر هستند هر سه ماه یکبار و خانم ها هر چهار ماه یکبار خون اهدا کنند، داشتن حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن، نداشتن بیماری های خاص، مزمن و کم خونی و نداشتن بیماریهای عفونی یا سرماخوردگی در هفته اهدای خون را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون برشمرد.

به گفته شاه علی، استان سمنان در دو شاخص داشتن تعداد اهداکننده مستمر خون و همچنین تعداد اهدا کننده به نسبت کل جمعیت رتبه اول کشور را دارد.

کد N565635

وبگردی