آفتاب
عفو بین الملل:

اسرائیل در جریان حمله به غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

اسرائیل در جریان حمله به غزه مرتکب جنایات جنگی شده است

سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی در جریان حملات وحشیانه به نوار غزه در تابستان امسال متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فاکس نیوز، سازمان عفو بین الملل با اشاره به حملات ارتش اسرائیل در حمله به منازل مسکونی در جریان حمله 50 روزه به غزه، این اقدامات را مصداق بارز ارتکاب جنایات جنگی دانست. بر این اساس در این حملات به اذعان سازمان ملل بیش از دو هزار و 100 نفر از مردم بی گناه فلسطین جان باخته اند. با این حال رژیم صهیونیستی مدعی است شمار زیادی از این قربانیان، شبه نظامیان وابسته به حماس بوده اند.

در گزارشی که امروز توسط سازمان عفو بین الملل منتشر شد اعلام شده است: نظامیان اسرائیلی شمار زیادی از غیرنظامیان فلسطینی را طی حمله به خانه هایی که مملو از جمعیت بوده کشته اند که این امر مصداق بارز جنایت جنگی است. در همین حال وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با رد این اتهام مدعی شد برخلاف اعلام عفو بین الملل، طرف فلسطینی در این جنگ مرتکب جنایت جنگی شده است.  

این ادعای مضحک در حالی مطرح می شود که در جریان دفاع فلسطینی ها در مقابل حملات همه جانبه صهیونیست ها به نوار غزه، 66 نظامی اسرائیلی کشته شدند. مقامات تل آویو مدعی شده اند 6 غیرنظامی اسرائیلی نیز قربانی حملات موشکی حماس شده اند. در عین حال حملات موشکی حماس در پاسخ به تعرض صهیونیست ها به غزه انجام گرفته و در حکم دفاع از خود بوده است.

کد N565619

وبگردی