آفتاب

درخواست برای گفت‌وگوی بین مذاهب در جهان از سوی پرنس چارلز

درخواست برای گفت‌وگوی بین مذاهب در جهان از سوی پرنس چارلز

ولیعهد انگلیس نسبت به تهدید علیه مسیحیان در خاورمیانه هشدار داد و خواهان دوستی میان مذاهب مختلف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرنس چارلز، ولیعهد انگلیس در پیامی ویدئویی که در وب سایت روزنامه تلگراف انتشار یافت، گفت: این که مسیحیان در خاورمیانه تحت چنین تهدیدی قرار دارند یک تراژدی غیر قابل وصف است.

وی عنوان کرد: خاورمیانه منطقه‌ای است که مسیحیان در آن 2000 سال زندگی کردند و در این منطقه در سال 700 پس از میلاد مسیح، اسلام گسترش پیدا کرد در حالی که مردم مذاهب متفاوت قرن‌ها با صلح و آرامش کنار یکدیگر در آن زندگی کردند.

اقلیت‌های مذهبی خاورمیانه از بابت ناآرامی‌های فزاینده در این منطقه و تهدید گروه‌های افراط گری نظیر داعش در خطر قرار گرفته‌اند.

ولیعهد انگلیس در این پیام ویدئویی که در داخل خانه‌اش و در مقابل شومینه ضبط شده است، نسبت به عدم احترام به آزادی مذهبی در جهان اظهار نگرانی کرد.

وی افزود: مذهب من یعنی مسیحیت به من اختیار داده تا به حرف‌های مردم دیگر سنت‌ها از جمله اسلام گوش کرده و با آن‌ها صحبت کنم.

پرنس چارلز خاطرنشان کرد: یک چنین گفت‌وگوی بین مذهبی شرط ضروری صلح در جهان است و باید وظیفه‌ای برای همه مسیحیان و همچنین معتقدان به دیگر گروه‌های مذهبی تلقی شود.

انتهای پیام

کد N565591

وبگردی