آفتاب

تلاش صلیب سرخ برای دسترسی به قربانیان بحران اوکراین ادامه دارد

تلاش صلیب سرخ برای دسترسی به قربانیان بحران اوکراین ادامه دارد

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد با وجود آتش‌بس در شرق اوکراین، همچنان حملات کور و حوادث امنیتی و نیز زمستان دشوار پیش رو جان غیرنظامیان و آوارگان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، "لوران کوربا" رئیس عملیات کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در اروپا و آسیای مرکزی گفت: مرگ اسفناک همکارمان در دونتسک در دهم مهرماه بیانگر وضعیتی است که غیرنظامیان در شرق اوکراین با آن مواجه هستند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ مجبور شد تا موقتا فعالیت‌های خود را به‌حالت تعلیق درآورد تا تعادلی میان کمک به مردم نیازمند و تضمین امنیت کارکنان خود برقرار کند. با این وجود ما تدریجا طی هفته‌های گذشته ارسال مواد حمایتی، کمک‌های درمانی و دیگر کمک‌ها به مردم خارکیف، لوگانسک و مناطق دونتسک را آغاز کرده‌ایم و بررسی در خصوص انجام هرچه بهتر آن را نیز ادامه می‌دهیم.

بر این اساس در مناطقی که درگیری‌ها سنگین‌تر بوده، آسیب‌های وارده به خانه‌های مردم نیز بیشتر است. به دلیل دشواری زمستان در این مناطق لازم است تا این خانه‌ها در برابر بارندگی و باد عایق‌بندی شوند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در نظر دارد تا شیشه، سیمان و مواد لازم برای پوشش سقف خانه ها را تهیه کند.

در حال حاضر کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ یک نمایندگی در کی یف دارد و با داشتن چندین دفتر در خارکیف، دونتسک، لوگانسک، سورودونتسک، ماریوپل و اودسا، حضور خود را در مناطق جنگ‌زده‌ شرق اوکراین تقویت می‌کند. این کمیته بیش از 140 کارمند در سراسر اوکراین دارد.

در کنار کمک به ساکنین و مردم آواره برای ایجاد شرایط اولیه‌ زندگی، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ مکررا مسئولیت حفاظت از جان افرادی که در درگیری مشارکت ندارند و تضمین دریافت مراقبت‌های درمانی لازم برای زخمیان و بیماران را به طرفین درگیری گوشزد می‌کند.

از اواسط ماه سپتامبر، این کمیته از اشخاصی که در ارتباط با درگیری‌ها بازداشت‌شده‌اند و در بازداشت‌گاه‌هایی در زاپوریخیا، اودسا، پولتاوا، خارکیف و کی یف تحت کنترل مقامات اوکراینی نگهداری می‌شوند بازدید کرده است تا بر نحوه‌ رفتار با آنها و شرایط نگهداری‌شان نظارت کند. کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به تلاش خود برای دسترسی یافتن به بازداشت‌شدگان در دونتسک و لوگانسک ادامه می‌دهد. این کمیته آماده است تا به عنوان میانجی بی‌طرف در هرگونه مراسم استرداد همزمان اسرا خدمت‌رسانی کند.

کد N565586

وبگردی