آفتاب
سخنگوی دولت پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد؛

اختصاص 729 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه

اختصاص 729 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه

باتوجه به گزارش واصله میزان نزولات امسال 75 درصد نسبت به دوره دراز مدت افزایش پیدا کرده و میزان یک میلیارد و 450 هزار متر مکعب آب به ورودی سدها افزوده شده که این میزان حدود 10 درصد بیش از متوسط 47 سال گذشته است.

سخنگوی دولت در پایان جلسه هیات دولت با حضور درجمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیات وزیران و رئیس جمهور جهت اینکه در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال حضور مردم منظم تر،‌با شکوه تر ومعنوی تر بود مراتب تجلیل خود را به پیشگاه مردم اعلام کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد باقر نوبخت وی از اختصاص 729 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه خبر داد وگفت: بر این اساس، از این میزان کلیه برنامه رهاسازی از سدهایی که آبشان به دریاچه ارومیه می ریزد، انجام خواهد شد. همچنین در چارچوب حقابه ای که دریاچه نسبت به آبها دارد حداقل 8 درصد کاهش مصرف توسط بخشهای مختلف در حوزه آبریز دریاچه ارومیه خواهیم داشت.
نوبخت تاکید کرد: ممنوعیت تبدیل الگوی زراعی به باغی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و تقلیل کشت چغندر قند به گند م از دیگر اقداماتی است که درچارچوب احیای دریاچه ارومیه صورت خواهد گرفت. براین اساس از مبلغ 729 میلیارد تومانی که برای احیای دریاچه ارومیه درنظر گرفته شده مبالغی به عنوان مابه التفاوت به زارعینی که درآمدشان با تبدیل کشت تقلیل پیدا می کند انجام خواهد شد.
سخنگوی دولت یادآور شد: باتوجه به گزارش واصله میزان نزولات امسال 75 درصد نسبت به دوره دراز مدت افزایش پیدا کرده و میزان یک میلیارد و 450 هزار متر مکعب آب به ورودی سدها افزوده شده که این میزان حدود 10 درصد بیش از متوسط 47 سال گذشته است.
نوبخت این را هم گفت که حدود نیم متر به سطح آب دریاچه ارومیه اضافه شده است.

کد N564608

وبگردی