آفتاب
آیت الله استادی:

عزاداران نسبت به قیام امام حسین(ع) تدبر داشته باشند

عزاداران نسبت به قیام امام حسین(ع) تدبر داشته باشند

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، گفت: عزاداران باید نسبت به قیام امام حسین(ع) تدبر داشته باشند تا ابعاد مختلف این قیام را به‌درستی متوجه شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله رضا استادی شامگاه سه شنبه در مراسم شام غریبان حسینیه شهدای قم با تاکید بر این‌که محافل و مجالس حسینی سبب بقای دین است، گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند تا زمانی که ملت ما عاشورا دارد نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان این‌که سخنان و روشنگری‌های حضرت زینب(س) دلیلی بر شجاعت و قوت قلب ایشان است، افزود:‌ در روایات آمده به اندازه‌ای صفات ارزشمند درباره حضرت زینب وجود دارد که غیر از حضرت زهرا(س) کسی این صفات را نداشته؛ از این رو حضرت زینب به صدیقه صغری نیز معروف بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زنان جامعه را به الگوگیری از حضرت زینب توصیه کرد و گفت: حضرت زینب در تقوا و ثبات قدم در راه دین نمونه بودند و زنان ما باید حجاب و عفاف حضرت را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان این‌که صحبت کردن با نامحرم نباید برای خانم‌ها عادی جلوه داده شود، اظهار کرد: بانوان ما وقتی بیرون می‌آیند باید به گونه‌ای باشند که هیچ جوانی به واسطه حضور آنها به گناه نیفتد.

استادی با بیان این‌که اسلام مخالف حضور زن در اجتماع نیست،‌ ابراز کرد: اما زنان ما نباید به گونه‌ای در اجتماع ظاهر شوند که موجبات فساد را فراهم کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که امام حسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر (ص) قیام کردند، افزود: امام حسین (ع) به دنبال اصلاح حکومت بودند و به فضل الهی امروز در کشور ما حکومت اسلامی و در راس آن مجتهد جامع‌الشرایط و مورد علاقه همه قرار دارد.

امام جمعه قم ادامه داد: طبق کلام بزرگان همان گونه که باید در قرآن تدبر کرد در قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا نیز باید دقت و تدبر کرد تا قضایای آن روشن و به درستی بیان شود.

استادی شجاعت حضرت زینب(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: قدرت در دست ابن زیاد بود، اما حضرت زینب با قدرت تمام در برابر ابن زیاد ایستاد و او را ابن مرجانه خطاب کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین هر سال بهتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر محرم و صفر نبود جوانان ما بر اثر تبلیغات سوء‌دشمن به انحراف کشیده می‌شدند.

استادی با تاکید بر این‌که ارتباط با امام حسین(ع) انسان را بیمه می‌کند، ابراز کرد:‌ دشمن نیز این را متوجه شده و زمینه‌های فساد را برای آنها فراهم کرده تا عمل‌شان را تضعیف کند، اما شیعه یک ارتباط درونی با امام حسین(ع) دارد که دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند این ارتباط را از بین ببرد.

انتهای پیام

کد N564441

وبگردی