آفتاب

ده‌ها کشته در جریان درگیری‌های یمن/ حملات پهپادهای آمریکایی علیه اعضای القاعده

ده‌ها کشته در جریان درگیری‌های یمن/ حملات پهپادهای آمریکایی علیه اعضای القاعده

منابع یمنی اعلام کردند که در جریان درگیری‌ها میان حوثی‌ها و تروریست‌های وابسته به القاعده و قبایل در شهر رداع، حدود 50 تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، در جریان حملات افراد مسلح قبایل حدود 20 تن از حوثی‌ها کشته شدند. همچنین در جریان درگیری‌هایی میان افراد مسلح انصار الشریعه، وابسته به القاعده با حوثی‌ها در شهر رداع در مرکز یمن حدود 20 تن از افراد مسلح انصار الشریعه کشته شدند.

همزمان، شبکه روسیا الیوم گزارش داد که در پی حملات هوایی دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به مناطقی در استان البیضاء، 20 تن از افراد مسلح انصار الشریعه کشته شدند.

منابع محلی و شاهدان عینی اعلام کردند که هواپیماهای بدون سرنشین که به احتمال زیاد آمریکایی بودند، خودروهای متعلق به افراد مسلح القاعده و دیگر قبائل را که در حال عقب نشینی از شهر رداع بودند، هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، مقامات یمنی در جنوب این کشور صدها تن از افراد مسلح قبایل در دو استان ابین و لحج را که به کمیته‌های مردمی وابسته به وزارت دفاع پیوسته‌اند، فرا خواندند تا از تاسیسات حیاتی شهر عدن واقع در جنوب کشور محافظت به عمل آورند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که حدود صدها تن از افراد مسلح قبایل برای مقابله با حملات احتمالی، در اطراف مقرهای دولتی و تاسیسات اقتصادی عدن مستقر شده‌اند.

در همین راستا، عبداللطیف السید، فرمانده کمیته‌های مردمی در یمن اعلام کرد: ما از طریق هماهنگی با ارتش برای محافظت از زیرساخت‌های حیاتی در عدن حضور داریم.

از سوی دیگر، عبدالملک حوثی، رهبر حوثی‌ها در یمن در جریان سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا عبد ربه منصور هادی،‌ رئیس جمهوری یمن و دولت این کشور را به تبانی و نداشتن اراده واقعی برای محافظت از کشور متهم کرد.

عبدالملک حوثی اظهار کرد: به عبد ربه منصور هادی توصیه می‌کنیم که دیگر بازیچه دست دیگران نباشد.

تعداد زیادی از حوثی‌ها در استان صعدة برای گوش دادن به سخنرانی رهبر خود حضور داشتند.

عبدالملک حوثی در واکنش به اخباری درخصوص درج نام وی و چهار تن دیگر در میان اسامی افرادی که در مسیر روند سیاسی در یمن مانع تراشی‌ می‌کنند، اعلام کرد که از شورای امنیت و 10 کشورهای ناظر بر طرح شورای همکاری خلیج فارس هراسی ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: از رئیس جمهور یمن و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهم که بر حذر باشند، چرا که مردم ما ساکت نمی‌نشینند و ممکن است برای تغییر در روند تمام معادلات وارد عمل شوند.

انتهای پیام

کد N564409

وبگردی