آفتاب

سفر هاگل به ویتنام و میانمار به تعویق افتاد

سفر هاگل به ویتنام و میانمار به تعویق افتاد

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از به تعویق افتادن سفر وزیر دفاع این کشور به میانمار و ویتنام در ماه جاری میلادی و در پی انتقادها از عملکردش در دولت واشنگتن خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تصمیم در به تعویق افتادن سفر 10 روزه چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا به ویتنام و میانمار پس از آن اتخاذ شد که انتقادهایی از جانب چند تن از مقام‌های ناشناس آمریکا درباره عملکردش در دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در یکسری اخبار منتشر شد.

در برخی از این گزارش‌ها آمده که هاگل و سایر مقام‌ها ممکن است پس از انتخابات سنا، مجلس نمایندگان و فرمانداری‌ها از تیم امنیت ملی اوباما کنار رفته و افراد جدیدی جایگزین شوند.

مقام‌های آمریکا این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده و گفتند: این سفر به این خاطر که هاگل باید در جلسه غیر علنی کنگره شرکت کند به تعویق افتاد.

دریادار جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: به تعویق افتادن این سفر 10 روزه به منطقه به نظر یک اقدام محتاطانه می‌آید و نه چیز دیگر.

وی درباره احتمال خروج هاگل از تیم امنیت ملی اوباما و واگذاری سمتش به شخص دیگری گفت: هاگل در موضع خوبی است و روابطش با اوباما بسیار عالی است.

انتهای پیام

کد N564237

وبگردی