آفتاب

آغاز طولانی‌ترین اعتصاب در تاریخ شرکت ملی راه‌آهن آلمان

آغاز طولانی‌ترین اعتصاب در تاریخ شرکت ملی راه‌آهن آلمان

سندیکای لوکوموتیورانان آلمان، پرسنل شبکه ریلی را به انجام طولانی‌ترین اعتصاب در طول تاریخ شرکت ملی راه‌آهن آلمان فراخواند. از امروز (چهارشنبه) قطارهای باری و از پنجشنبه بخشی از قطارهای مسافربری از حرکت بازمی‌ایستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مسافران قطار در آلمان روزهای راحتی را نمی‌گذرانند. کسی که بلیط قطار خریده یا می‌خواهد بخرد، از خود می‌پرسد که آیا اصلا قطاری که قرار است من با آن مسافرت کنم یا به سر کارم بروم، راه می‌افتد؟

حرکت قطارها با یک سوم ظرفیت

روز سه‌شنبه سندیکای لوکوموتیورانان آلمان (GDL) بار دیگر اعلام اعتصاب کرد. از امروز ۵ نوامبر، ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت آلمان نخست قطارهای باری اعتصاب خود را آغاز می‌کنند از ساعت ۲ صبح پنجشنبه قطارهای مسافربری هم به آن‌ها خواهند پیوست. هر دو اعتصاب قرار است تا ساعت ۴ صبح روز دوشنبه به طول انجامد.

به گزارش دویچه‌وله بدین خاطر مسافران قطارهای دور و نزدیک و کسانی که از قطارهای میان‌شهری برای رفتن به سر کار از شهری به شهر دیگر استفاده می‌کنند و همچنین قطارهای محلی وابسته به شرکت ملی راه‌آهن آلمان "دویچه بان" با مشکل رفت و آمد مواجه خواهند شد.

سندیکای لوکوموتیورانان آلمان همه پرسنل راه‌آهن را به شرکت در اعتصاب فراخوانده است. سندیکای لوکوموتیورانان اعلام کرده است که قطارها با یک سوم ظرفیت روزهای عادی به حرکت درخواهند آمد. در این رابطه قرار است برنامه جدید حرکت قطارها برای روزهای اعتصاب به اطلاع عموم برسد.

این ششمین اعتصاب در جریان کشمکش کنونی میان سندیکا و "دویچه بان" بر سر حقوق کارکنان و همچنین طولانی‌ترین اعتصاب از زمان تاسیس شرکت "دویچه بان" است.

"دویچه بان" (DB) در سال ۱۹۹۴ از به هم پیوستن دو شرکت "دویچه بوندس‌بان" از آلمان غربی و شرکت "دویچه رایش‌بان" از آلمان شرقی بوجود آمد. "دویچه بان" بزرگترین شرکت راه‌آهن در اروپای مرکزی است.

کلاوس وزلسکی، رئیس سندیکای لوکوموتیورانان آلمان گفته است: ما حقوق پایه‌ای و همچنین موجودیت سندیکاها را در خطر می‌بینیم.

مذاکرات میان نمایندگان سندیکای لوکوموتیورانان آلمان و نمایندگان "دویچه بان" در روزهای اخیر به نتیجه نرسید. مورد اصلی اختلاف میان دو طرف این بود که سندیکای لوکوموتیورانان آلمان می‌خواهد بتواند نه تنها برای لوکوموتیورانان، بلکه برای همه پرسنل شبکه ریلی راه‌آهن آلمان درخواست افزایش حقوق و مزایا بکند.

انتهای پیام

کد N564227

وبگردی