آفتاب

عفو بین‌الملل: ارتش اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

عفو بین‌الملل: ارتش اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی شده است

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی با ارتکاب جنایت جنگی علیه شهروندان غزه در جنگ 50 روزه ژوئیه و اوت گذشته، "بی‌تفاوتی سنگدلانه"ای را علیه غیرنظامیان مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سازمان عفو بین‌الملل که در شهر لندن قرار دارد در گزارش تازه خود با عنوان "خانواده‌های زیرآوار: حملات اسرائیل به خانه‌های خالی"، به هشت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های مردم بدون هرگونه هشدار قبلی و کشته شدن حداقل 104 شهروند از جمله 62 کودک در این حملات اشاره کرد.

در این گزارش آمده است که اشغالگران بارها با حملات هوایی، منازل مسکونی را تخریب و به دنبال آن برخی از خانواده‌های فلسطینی را به طور کامل به قتل رساندند.

این سازمان بین‌المللی، دولت رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی از جمله هدف گرفتن مستقیم و یا بی‌هدف شهروندان و ساختمان‌هایی که محل سکونت شهروندان بی‌دفاع است، متهم کرد.

فیلیپ لوتر، مدیر برنامه‌های خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل گفت: نتایج این گزارش نشان می‌دهد که اسرائیل بی تفاوتی سنگدلانه‌ای را در حملات علیه شهروندان فلسطینی و خانه‌هایشان مرتکب شده است.

رژیم صهیونیستی با رد اتهامات این سازمان غیر دولتی، مدعی شد که این اتهامات بدون دلیل و مدرک گفته شده و در این گزارش به اقدامات حماس در این جنگ 50 روزه اشاره‌ای نشده است. همچنین این رژیم مدعی شد که گزارش عفو بین‌الملل یک وسیله تبلیغاتی برای حماس و دیگر گروه‌ها است.

در جنگ 50 روزه‌ای که رژیم صهیونیستی علیه ساکنان شهر غزه آغاز کرد و از هشت ژوئیه تا 26 اوت ادامه داشت، بیش از 2100 فلسطینی که بیشترشان شهروند بودند به شهادت رسیدند. این در حالی است که در طرف مقابل بیش از 70 اشغالگر که بیشترشان نیروی نظامی بودند کشته شدند.

انتهای پیام

کد N564201

وبگردی