آفتاب

تعهد دوباره رئیس‌جمهور میانمار به برقراری صلح و توسعه در این کشور

تعهد دوباره رئیس‌جمهور میانمار به برقراری صلح و توسعه در این کشور

رئیس‌جمهوری میانمار امروز (چهارشنبه) بار دیگر تعهد خود را نسبت به برقراری صلح، ارتقای توسعه اقتصادی و ایجاد آینده‌ای بهتر برای نسل آتی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "تین سین"، رئیس‌جمهوری میانمار با اشاره به مذاکرات پنج حزب که برای اولین بار در 31 اکتبر برگزار شد، گفت که این آغاز فرهنگ سیاسی جدید در میانمار است که مذاکره را به جای رویکرد مقابله در دستور کار خود قرار می‌دهد.

وی گفت: به رغم مذاکرات ممکن است هنوز اختلافاتی در عقاید و واکنش‌ها وجود داشته باشد. اما هدف اصلی من از دعوت احزاب سیاسی این بود که به این نتیجه برسیم که همکاری با تمام نیروهای سیاسی برای مقابله با چالش‌ها ضروری است.

وی با اشاره به تلاش‌های ملی برای برقرای آتش‌بس تاکید کرد: اگر ما بتوانیم به آتش بس دست یابیم، می‌توانیم به سیستم رفتاری‌ای دست یابیم که دو طرف به آن پایبند باشند و در نتیجه شمار درگیری‌ها و خصومت‌ها کاهش می‌یابد.

رئیس جمهوری میانمار بر این باور است که موفقیت در روند صلح می‌تواند مبنای آشتی ملی و برگزاری انتخابات سراسری سال 2015 باشد که برای روند گذار دموکراتیک حیاتی است. در جریان مذاکرات دولت میانمار، پارلمان، احزاب سیاسی، ارتش و کمیسیون انتخابات حضور داشتند و مذاکرات سیاسیرا با هدف حل مشکلات سیاسی در این کشور آغاز کردند.

رئیس جمهوری میانمار در جریان این نشست‌ها سه دستور کار مهم ارائه داد که شامل ادامه روند گذار دموکراتیک و روند سیاسی، رده‌های تقویت روند صلح برای سازش ملی و راه‌های برگزاری انتخابات 2015 می‌شد.

انتهای پیام

کد N564057

وبگردی