آفتاب

حمله به یک سیاستمدار کرد در پایتخت ترکیه

حمله به یک سیاستمدار کرد در پایتخت ترکیه

یک مقام ترک اعلام کرد که یک سیاستمدار وابسته به حزب کرد "خلق دموکرات" در شهر آنکارا در مقر این حزب از سوی فردی ناشناس مورد حمله قرار گرفت و شدیدا مجروح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام این حزب اعلام کرد احمد کاراتاش، یکی از اعضا و نماینده بلند پایه این حزب در پی حمله یک فرد ناشناس در شهر آنکارا از ناحیه گردن و پا مورد اصابت چاقو قرار گرفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در شهر آنکارا بستری شد.

وی گفت: از نظر ما این حمله یک حمله شخصی به احمد کاراتاش نبوده است و ما تصور می‌کنیم که در زمان فعلی چنین کاری حمله به حزب ما بوده است.

بر اساس گزارش‌ها عامل این حمله از شهر ارزروم به آنکارا رفته و با مرکز تشکیلاتی حزب خلق دموکرات تماس تلفنی برقرار کرده است.

عامل حمله تلفن همراه خود را در ساختمان جا گذاشته است و پلیس ترکیه تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کرده است.

در همین ارتباط اورهان چلبی، یک مقام مسئول در حزب مذکور در آنکارا ضمن درخواست برای دستگیری فوری ضارب ، این حمله را بی ارتباط با درگیری‌های لفظی مقامات دولت ترکیه ندانست.

دولت ترکیه و حزب دموکرات یکدیگر را متهم کرده‌اند که ماه گذشته میلادی به ناآرامی‌ها در جنوب شرق ترکیه دامن زده‌اند.

در جریان اعتراضات ماه گذشته میلادی گروهی از کردها علیه خودداری دولت ترکیه در کمک به کردهای شهر کوبانی که هدف شبه نظامیان داعش قرار گرفته بودند اعتراض کردند.

دو طرف همچنین یکدیگر را متهم کردند که به فرآیند صلح میان شبه نظامیان کرد و آنکارا که دو سال پیش به جریان افتاد ضربه می‌زنند.

انتهای پیام

کد N563854

وبگردی