آفتاب

تونی ابوت:تیراندازی به سمت یک مرکز اسلامی در سیدنی تحت تاثیر داعش صورت گرفته است

تونی ابوت:تیراندازی به سمت یک مرکز اسلامی در سیدنی تحت تاثیر داعش صورت گرفته است

نخست وزیر استرالیا در واکنش به تیر اندازی افراد مسلح از درون یک خودرو به سمت یک مرکز اسلامی در شهر سیدنی گفت: این تیر اندازی تحت تاثیر داعش انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری «دارالاخبار»، شاهدان عینی گزارش دادند که به دنبال تیراندازی افراد مسلح از داخل یک خودرو به سمت مرکز اسلامی شیعیان شهر سیدنی یک تن مجروح شد.

شاهدان عینی اعلام کردند که مهاجمان در حالی که شعارهای گروه داعش را سر می‌دادند به این مرکز حمله کرده و به عبدالرسول الموسوی در جلوی چشمان همسر و چهار فرزندش شلیک کردند. در اثر این شلیک صورت و کتف الموسوی آسیب دید و وی به بیمارستانی در "گرین آکر" منتقل شد.

تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا در جمع خبرنگاران گفت: آنچه ما الان شاهد آن هستیم، حاکی از یک ایدئولوژی افراطی است که پایان جهان با جنگ مطلق خیر و شر را نشان می‌دهد. این همان طرز تفکری است که در سوریه و عراق با خود خشونت و قتل عام را به ارمغان آورده است.

خبرها حاکی از افزایش تنش‌ها میان مسلمانان استرالیا و طرفداران داعش در این کشور است.

کشور استرالیا از جمله کشورهای عضو پیمان ضد داعش به رهبری آمریکا است.

این کشور در سپتامبر گذشته با اعلام افزایش آمادگی ملی برای مقابله با تروریسم عملیات بی سابقه‌ای را در تمام این کشور علیه افرادی که مشکوک به عضویت در این گروه تروریستی بودند، اجرا کرد.

انتهای پیام

کد N563841

وبگردی