آفتاب
معاون تهذیب حوزه‌های علیمه

استکبارستیزی نقطه عطف ۱۳ آبان و قیام عاشوراست

استکبارستیزی نقطه عطف ۱۳ آبان و قیام عاشوراست

معاون تهذیب حوزه‌های علیمه کشور با اشاره به تقارن روز ۱۳ آبان و قیام عاشورا، استکبارستیزی و ایستادن در مقابل ستمگران را وجه مشترک و نقطه عطف این دوحادثه عظیم دانست.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه چهارمحال و بختیاری حجت‎الاسلام محمد همتیان 13 آبان در اجتماع عاشوراییان استکبارستیز در شهرکرد، عاشورا و نهضت اباعبدالله حسین(ع) را سند افتخار شیعیان دانست.

وی انقلاب اسلامی ایران را مولود عاشورا و نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: ملت ایران همواره بر حسینی بودن نهضت خویش مداومت داشتند و در تمامی تحرکات و جهت‌گیری‌های سیاسی و فرهنگی خود را به تاسی از پیام عاشورا انجام می‌دادند.

وی با بیان این‌که «اباعبدالله حسین(ع) به ملت‌های آزاده و جهانیان درس استکبارستیزی و زیربار ظلم و ذلت نرفتن آموخت،» نظام جمهوری اسلامی ایران را اولین لبیک‌گو به ندای امام شهیدان در مقابله با زورگویان و طاغوت خواند.

معاون تهذیب حوزه‌های علیمه با اشاره به تقارن روز ۱۳ آبان و قیام عاشورا، استکبارستیزی و ایستادن در مقابل ستمگران را وجه مشترک و نقطه عطف این دوحادثه عظیم دانست.

وی گفت: تقارن این دو واقعه بیانگر واقعیتی ماندگار و همیشه جاوید درتاریخ است که برای همه زمان‌ها، مکان‌ها، انسان‌ها و ملت‌های آزادی‌خواه درس و پیامی ماندگار دارد.

وی آمریکا، اسرائیل و انگلیس و هم پیمانان آن‌ها را یزیدیان امروز زمان دانست و گفت: «مرگ برآمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس»‌ همان لعن بر یزید و یزیدیان است که ملت ولایتمدار و استکبارستیز ایران در این روز، مرگ و نابودی همیشگی آن‌ها را فریاد می‌زنند.

همتیان با تاکید بر این‌که «پیروزی حق بر باطل پیام رسای ۱۳ آبان و واقعه عاشورا برای جهانیان است» گفت: در عاشورا خون بر شمشیر پیروز شد و این انقلاب اسلامی و روحیه استکبار ستیزی آن نشات گرفته از خون پاک امام حسین(ع) است.

وی حرکت در مسیر نهضت حسینی را رمز ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران علیرغم توطئه‌های بزرگ دشمنان با پیروی از راه و منش حسینی در مقابل دشمن ایستادگی کرد. انقلاب اسلامی با عمری بیش از 35 سال همچنان از عاشورا و نهضت حسینی در دوران حیات خود بهره می‌برد و اگر نبود این نهضت همیشه جاوید، به طور قطع این انقلاب ناتمام همچون باری بر زمین می‌ماند.

وی با اشاره به توطئه دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی ایران، جمهوری اسلامی ایران ام‌القری جهان اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان فکر و خیال از میان برداشتن این نظام را به گور خواهند برد؛ چراکه این انقلاب برآمده از متن اسلام و تشیع ونهضت امام حسین(ع)است.

انتهای پیام

کد N563794

وبگردی