آفتاب

مخالفت حماس با طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه

مخالفت حماس با طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه

جنبش حماس با رد طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه آن را ناکارآمد خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الوطن العربی، موسی ابومرزوق، نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای گفت: جنبش حماس به همراه تمامی احزاب سیاسی و اجتماعی در غزه برای اصلاح طرح رد شده سازمان ملل برای بازسازی شهر غزه تلاش خواهند کرد.

ابومرزوق گفت: جنبش حماس با برخی بندهای موجود در طرح ارائه شده از سوی سازمان ملل برای بازسازی غزه مخالف است از جمله این بندها این است که اسرائیل می‌تواند نسبت به افراد ذی نفع در این طرح، میزان تعیین شده برای افرادی که خانه‌هایشان به شکل کامل یا جزئی تخریب شده و بازسازی‌ها در برخی مناطق اعتراض کند.

معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه گفت: این طرح به معنی اجرای اقداماتی طولانی مدت و پیچیده است که روند بازسازی را متوقف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح هرگز به حماس ارائه نشده و مورد موافقت این جنبش قرار نگرفته گفت: این جنبش تلاش می‌کند که مسئولان فلسطینی در دولت توافق ملی مسئولیت بازسازی شهر غزه را بر عهده بگیرند.

این جنبش موافقت خود را در خصوص پذیرش این مسئولیت به دفتر غزه در حکومت وفاق ملی ارائه و اعلام کرد: حماس در هیچ توافق نامه رسمی برای بازسازی شهر غزه حضور ندارد.

رابرت سری، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه در اواسط ماه سپتامبر گذشته از توافق سه گانه فلسطین و اسرائیل و سازمان ملل برای حمایت از مسئولان فلسطینی برای آغاز بازسازی‌ها در غزه خبر داد.

سری همچنین اعلام کرد: این توافق نامه با اجرای یک سیستم نظارتی دقیق توسط سازمان ملل شامل نظارت بر ورود و استفاده از مصالح مورد نیاز و تنها برای بازسازی غزه و نه کارهای شهری خاص، بر یک تضمین امنیتی قوی استوار شده است.

با وجود گذشت بیش از دو ماه از اعلام آتش بس و طرح بازسازی غزه تاکنون اقدام جدی برای بازسازی هزاران واحد مسکونی و ساختمان و تاسیسات زیربنایی غزه انجام نگرفته است.

نیروهای رژیم صهیونیستی هم از امروز با بستن ورودی‌های شهر غزه تنها اجازه ورود مقادیری سوخت می‌دهند.

برخی منابع فلسطینی از بسته شدن دو گذرگاه کرم ابوسالم و بیت حانون بر روی افراد و کالاها خبر دادند.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته در ادعایی مبنی بر واکنش به پرتاب موشک از غزه به جنوب سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد ورودی‌های شهر غزه تا اطلاع ثانوی بسته خواهند بود.

انتهای پیام

کد N563780

وبگردی