آفتاب
عضو مجلس خبرگان

ولایتمداری بزرگترین درس نهضت حسینی است

ولایتمداری بزرگترین درس نهضت حسینی است

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان، ولایت مداری را بزر‎گترین درس نهضت حسینی (ع) دانست و گفت: یاران امام حسین(ع) با رشد فرهنگی و شناخت عمیق از امام و حجت خدا، شناخت حق و باطل و دشمنان دین به ایشان پیوستند.

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، با گرامیداشت ایام سوگواری ثارالله گفت: عاشورا مهمترین ارزش‌های دینی و اسلامی را در خود دارد و باید این ارزش‌ها در نظام جمهوری اسلامی در راستای تقویت ایستادگی در برابر ظلم و استکبار تبیین شود.

وی اظهار کرد: مکتب سید الشهدا همیشه زنده است و تاریخ هیچگاه جفایی که در حق امام حسین(ع) و یارانش روا داشتند را فراموش نمی‌کند، همانگونه که ظلم‌ستیزی و ایستادگی آن‌ها را در کربلا در برابر سپاه کفر از یاد نخواهد بود.

وی با بیان عظمت و بزرگی واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: این واقعه عظیم یادآور مصیبت بزرگی است و خداوند هیچگاه از خون شهیدان در این حادثه عظیم نخواهد گذشت و حقانیت حسین(ع) را نشان می داد.

این عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با رشادت، گذشت، ایمان،اخلاص، توکل و صبر و ... در برابر دشمن ایستاد و برای احیای ارزش‌های اخلاقی و اسلامی جان خود را فدا کرد و به پیروان و شیعیان خود درس‌های بزرگی داد.

وی با تاکید بر ضرورت الگوپذیری از امام حسین(ع) اظهار کرد: باید اهداف مهم سیدالشهدا از قیام عاشورا را در زندگی خود به عنوان الگوئی ارزشمند به کار بگیریم و پیرو راه او باشیم.

وی گفت: یکی از درس‌های بزرگی که از واقعه عاشورا و از یاران امام می‌توان گرفت ولایتمداری و پیروی از راه حق است ما نیز به عنوان شیعه باید ولایت مدار باشیم و مبادا امام زمان خود را در هیچ شرایطی تنها بگذاریم بلکه در همه وقت باید به امام خود لبیک بگوئیم و خود را برای ظهور آماده کنیم.

وی افزود: کتاب‌ها و نوشته‌ها در رابطه با قیام عاشورا و رسالت امام حسین(ع) در اختیار جوانان قرار گیرد و به ویژه در زمانی که دشمن می‌تواند جوانان ما را از ارزش‌های دینی و اخلاقی جدا کند باید با فرهنگ عاشورایی جوانان این کشور را نجات دهیم تا در مسیر حق و حقیقت قرار بگیرند.

انتهای پیام

کد N563755

وبگردی