آفتاب

هادی غفاری:اسید پاشی اصفهان کار خارجی ها بوده است

هادی غفاری:اسید پاشی اصفهان کار خارجی ها بوده است

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) در واکنش به حوادث اخیر در اصفهان،‌ این اقدام را دسیسه خارجی‌ها دانست و در عین حال گفت که این کار اگرچه چند قربانی گرفت اما به نفع دین تمام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی غفاری در مراسم شب عاشورا که در حسینیه دارالزهرا برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما خدا را شاکریم که دشمنان ما را از احمق‌ها قرار داده است. من حدسم این است که این کار خارجی‌ها و یک دسیسه بوده است. درست است چند نفر قربانی شدند اما اتفاقا این کار که کار بسیار کثیفی بود به نفع دین و به نفع اندیشه‌های آزادی‌خواهانه تمام شد.

وی افزود: ‌این اتفاق نشان داد منطق و کتاب و استدلال آن‌ها اسید است. آن هم در برابر استدلال قرص و محکم این دین.
وی در عین حال در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که راه‌های درست امر به معروف و نهی از منکر در دین ما تدوین شده است.
دیگر اظهارات غفاری به نقل ازایسنا به شرح زیر است:


* واجب‌ترین واجب خدا و سنت‌ترین سنت خدا این است که جامعه امام عادل و سیستم اداری عادل داشته باشد.
*امام حسین(ع) برای ایجاد یک فردای جدید برخاسته بود.‌ پول،‌ قدرت،‌ شهوت، علم، عرفان یا انسان کامل بودن می‌تواند فردای جدیدی برای یک انسان باشد. در فرهنگ غیرعلی همه چیز ارزش قربانی شدن برای قدرت را دارد اما در فرهنگ علی(ع) فردای جدید به معنای انسان کامل شدن است.
*انسان کامل در اندیشه امام حسین(ع) انسانی اندیشمند،‌ خداباور، عاشق مردم و باتدبیر است. در ادبیات حسین(ع) عشق و عقل از هم جدا نمی‌شود. در چشم چنین آدمی هستی یک کل مهربان است و خدای بزرگ این خانواده و مردم هم اعضای این خانواده بزرگ هستند. در این آورد همه شهروند یک شهرند. شهر خدا و مردم هم همگی دارای حقوق شهروندی هستند بدون اینکه به درجه یک و درجه دو تقسیم شوند و بدون این‌که امتیاز قومیت، دارایی،‌ سطح علمی و رنگ پوست مطرح باشد. درواقع انسان کامل فقط در جامعه امامت اسلامی، ایجاد می‌شود.
* اگر می‌خواهیم مردم دین داشته باشند ابتدا باید امنیت برقرار باشد، عدالت حکمفرما باشد. شکم مردم سیر باشد و مردم دغدغه فردای فرزند 24 ساله‌شان را نداشته باشند.
* حضرت علی (ع) به کارگزارانش می‌گوید مرا سایه خدا بر روی زمین نخوانید. من اخیرا روی جلد کتاب یکی از علما دیدم نوشته «آیت‌الله فی العالمین» یعنی کره زمین برای این فرد کم است و هر دو جهان را می‌خواهد! تو را به خدا این کار را نکنید. بچه‌های مردم همین حالا دارند دین‌گریز می‌شوند آن‌ها را دین ستیزشان نکنید.
*من 11 سال عضو پولی‌ترین کمیسیون مجلس بودم و میلیاردها تومان پول در اختیار من بود اما از نظر مالی و سیاسی نمی‌توانند دستاویزی برای ما پیدا کنند» اگر پاکدامن‌تر از ما پیدا کردید به او سجده کنید . ما می‌دانیم چه کاره‌ایم و چگونه زندگی کنیم پس ما را به بیگانه نسبت ندهید.

/212

کد N563730

وبگردی