آفتاب

طرح امنیتی گسترده نیروهای عراقی برای محافظت از زائران حسینی

طرح امنیتی گسترده نیروهای عراقی برای محافظت از زائران حسینی

در حالی که نیروهای امنیتی عراق با استقرار در مناطق مختلف کربلا طرح گسترده امنیتی خود را برای حفاظت از زائران حسینی اجرا می‌کنند نخست وزیر این کشور با حضور در شهر کربلا از اختصاص یافتن 25 میلیون دلار برای این اقدامات امنیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العراقیه، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق از اختصاص یافتن 25 میلیون دلار برای محافظت از شهر مقدس کربلا در جریان برگزاری مراسم عزاداری حسینی خبر داده و عنوان داشت: مبالغ دیگری نیز با توجه به حضور تعداد زیادی از زائران در این استان اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: استان کربلا یکی از مهمترین شهرهای مقدسی است که زائران به آنجا می‌روند و نیاز به بودجه زیادی دارد. 25 میلیون دلار اختصاص یافته به این شهر برای حفاظت از زائران در ایام محرم و سفر صورت گرفته است.

نیروهای امنیتی عراق خود را برای محافظت از امنیت زائران شهر کربلا و برای ممانعت از وقوع حملات گروه تروریستی داعش آماده می‌کنند به طوری که ده‌ها هزار تن از نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این استان مستقر شده‌اند.

نیروهای امنیتی عراق پیشتر از وجود طرح امنیتی گسترده در مناطق مختلف عراق به ویژه در بغداد و شهر کربلا در ایام عزای حسینی خبر داده بودند.

یکی از افسران نیروی پلیس عراق تاکید کرد که نیروهای امنیتی تدابیر شدیدی در ورودی‌های شهر کربلا اتخاذ کرده و هلی کوپترها بر فراز این شهر و بغداد به پرواز درآمده‌اند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی نیروهای نظامی دستکم 26 هزار نیروی امنیتی درون کربلا و راه‌های منتهی به آن مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N563600

وبگردی