آفتاب
طلا در گفت‌وگو با ایسنا:

13 آبان مظهر زیر بار حرف زور نرفتن است/امام حسین (ع) اهل مذاکره بود نه اهل معامله

13 آبان مظهر زیر بار حرف زور نرفتن است/امام حسین (ع) اهل مذاکره بود نه اهل معامله

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان تقارن 13 آبان ایام عاشورا و در پیش بودن مذاکرات را به فال نیک گرفت، گفت: 13 آبان به عنوان یک مظهر زیر بار حرف زور نرفتن است.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: آنچه که از قیام عاشورا و نوع رفتار امام حسین (ع) می‌فهمیم دو وجه دارد؛ نخست زیر بار حرف زور نرفتن است و دوم آنکه حاضر است برای اینکه حرف زور را قبول نکند هزینه بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سالار شهیدان آماده و حاضر به گفت‌وگو بودند، اما حاضر به معامله نبودند؛ به عبارتی آنچه ما به دست می‌آوریم این است که امام حسین (ع) اهل مذاکره بود اما اهل معامله نبود.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین درباره دور بعدی مذاکرات، اظهار کرد: مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که قدرت‌های بزرگ سعی می‌کنند که از طرفی به ما فشار آورند اما باید بدانیم که غرور ملی ما اجازه نمی‌دهد که سایر کشورها از یک تکنولوژی و یا فناوری استفاده کنند اما به ما بگویند اجازه نمی‌دهیم شما استفاده کنید و این برای کشور ما به معنی زیر بار حرف زور نرفتن است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آنچه به ذهن ما می‌رسد این است که باید با قدرت‌های بزرگ از سر راهبرد نه از سر آنچه که فشار آوردند، تحریم کردند، تهدید کردند، آماده به مذاکره شویم بلکه باید با یک راهبرد در مذاکره حقوق‌مان را استیفا کنیم و اگر نتوانستیم به دنیا اعلام می‌کنیم ما به مذاکره آمدیم اما آنها با پیش کشیدن موضوعات دیگر رویه مذاکره را تغییر دادند.

طلا با بیان اینکه این کشورها به دنبال این نیستند که نگرانی‌های جهانی را رفع کنند، اظهار کرد: آنها به دنبال این هستند که ایران را به عنوان یک الگو در جامعه و یک پدیده مذموم نشان دهند در واقع ایران‌هراسی را به دنیا نشان دهند و طبیعی است که ایران اسلامی هم زیر بار حرف زور نمی‌رود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امروز به دست آورده‌ایم به خاطر همین مقاومت‌ها بوده است و ما تمام فناوری‌ها، مباحث اقتصادی و توسعه‌ای، دارو و تجهیزات پزشکی و ... را در شرایط تحریم به دست آورده‌ایم و این نشان می‌دهد که باید آنچه را که حق خودمان می‌دانیم به دست آوریم.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین تا زمانی که دشمنان خودمان را کسانی که ملت‌ها را قبول ندارند و زیر بمب، آتش و گلوله قرار دارند و کودکان را بی‌گناه کشته و به مردم ظلم می‌کنند آنها باطل هستند و هیچگاه حق و باطل یکی نخواهند شد مگر آنکه یا حق ماهیت خود را از دست دهد یا باطل و اگر اینگونه نباشد هر دوی اینها در تضاد و مقابله هستند.

انتهای پیام

کد N563584

وبگردی