آفتاب

مخالفت حماس با طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه

مخالفت حماس با طرح سازمان ملل برای بازسازی غزه

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس در سخنانی اعلام کرد، این جنبش با طرح سازمان ملل درخصوص ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه موافقت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: طرح رابرت سری، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه موافقت هیچ یک از مسوولان حماس را کسب نکرده است و ما با تمامی گروه‌های سیاسی در غزه در راستای اصلاح مشکلات موجود در این طرح تلاش می‌کنیم.

وی عنوان داشت: از مهمترین اشتباهات طرح رابرت سری این است که چون اسرائیل به افراد ذی‌نفع از بازسازی و تعداد خانواده‌هایی که خانه‌هایشان ویران شده است و همچنین به بازسازی برخی از مناطق اعتراض کرده است، طرح تغییر یافته است و همچنین تدابیر طولانی مدت و پیچیده‌ای وجود دارد که مانع از بازسازی می‌شود.

موسی ابومرزوق گفت: جنبش حماس این مساله را نمی‌پذیرد که سازمان ملل طرف تعیین کننده‌ای در بازسازی مذاکرات غزه باشد.

اصراری از سوی همگان وجود دارد تا تشکیلات خودگردان فلسطین مسوول بازسازی نوار غزه باشد.

رابرت سری در 16 سپتامبر گذشته اعلام کرد که سازمان ملل در توافق میان تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین برای وارد کردن مصالح ساختمانی به نوار غزه میانجی‌گری کرده است که براساس آن مکانیزمی برای نظارت بر مصالحی که وارد نوار غزه می‌شود، وجود خواهد داشت تا از این مصالح برای اهداف دیگری (ساخت تونل‌ها) استفاده نشود.

منابع دیپلمات اسرائیلی و غربی اعلام کرده‌اند، بر اساس طرح سری، صدها بازرس بین‌المللی برای نظارت بر بازسازی غزه مستقر می‌شوند.

انتهای پیام

کد N563314

وبگردی