آفتاب

میلیون‌ها زائر روانه کربلای معلی شدند/استقرار۳۳ هزار نیروی امنیتی برای امنیت زوار

میلیون‌ها زائر روانه کربلای معلی شدند/استقرار۳۳ هزار نیروی امنیتی برای امنیت زوار

تسنیم نوشت:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه القدس العربی گزارش داد: فردا سه شنبه در سالروز شهادت امام حسین بن علی در سال 60 هجری در کربلا در 118 کیلومتری جنوب بغداد، میلیون ها شیعه آن را گرامی می‌دارند.

این رسانه اعلام کرد: اوج این مراسم در بین الحرمین است که طی آن میلیون‌ها شیعه در میان تدابیر امنیتی شدید مشارکت می کنند و بیش از 33 هزار نیروی امنیتی و پلیس با حمایت بالگردها و نیروهای مردمی و صدها زنی که در بازرسی زائران مشارکت دارند، در طرح امنیتی حضور دارند.
القدس العربی نوشت: انتظار می‌رود که بیش از صدها هزار زائر از کشورهای حوزه خلیج فارس، لبنان و دیگر کشورهای عربی و ایران، هند، پاکستان و عراقی های مقیم اروپا در این مراسم مقدس نزد شیعیان مشارکت داشته باشند.
این رسانه بیان کرد: با هدف حمایت از زائران مسئولان محلی در کربلا روزهای یکشنبه و دوشنبه و نیز فردا سه شنبه را تعطیل رسمی اعلام کرده اند و بیش از 33 هزار نیروهای امنیتی حصار امنیتی در اطراف کربلا ایجاد کرده اند و فرماندهان برجسته نظامی از طریق بالگرد طرح امنیتی در کربلا را زیر نظر دارند.
این مراسم به کربلا محدود نمی‌شود و شامل استان نجف، شهر کاظمین و مراقد مقدس در سراسر عراق را شامل می شود و مراسم دیگری در هر کوی، کوچه و شهر شیعی در عراق برگزار می شود.
پرچم های سیاه و بیرق های رنگی بر بالای منازل و ساختمان های دولتی و نیز معابر عمومی، خیابان ها، مساجد، حسینیه ها و دیگر مناطق نصب شده است.

شهادت 28 زائر حسینی در انفجارهای روز گذشته بغداد
شبکه خبری المیادین، گزارش داد که تروریست‌ها یکشنبه شب یک بمب را در مسیر کاروران حسینی در شهرک صدر بغداد منفجر کردند که در پی آن 14 نفر از زائران به شهادت رسیدند.
ظهر روز یکشنبه نیز بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر کاروان عزاداران حسینی در نزدیکی تقاطع الدرویش واقع در جنوب بغداد، 14 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
شامگاه یکشنبه نیز دو انفجار به صورت همزمان در یکی از مناطق شلوغ و پر تردد بغداد واقع در چهار راه السعدون به الکراده بغداد منفجر شد. در این انفجار سه غیرنظامی کشته و 10 نفر دیگر زخمی شدند.

«بعثی‌های صدام» عامل کشتار عشیره "البونمر" در الانبار
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری النهرین، ریاض حمید الجاسم عضو شورای استان الانبار اعلام کرد: بیشتر عاملان کشتار عشیره البونمر را افسران ارتش سابق، اعضای سازمان های امنیتی و اطلاعات رژیم قبلی تشکیل می دهند.
وی افزود: اسنادی در دست است که نشان می‌دهد این جنایتکاران اعضای سازمان های امنیتی و نظامی رژیم صدام هستند. از جمله این افراد که در این جنایات دخالت داشته اند می توان به ولید مشرف جاسم افسر اطلاعاتی، حماد الجنابی سرهنگ عضو فدائیان صدام، مالک فرحان جاسم سرهنگ گارد ریاست جمهوری اشاره کرد. همه اسامی بزودی اعلام خواهد شد.
ریاض حمید الجاسم تاکید کرد: همه این فرماندهان جنایتکار هم اکنون با داعش همکاری می‌کنند و خانواده‌های آنها همچنان در مناطق تحت تسلط این گروهک جنایتکار به سر می برند.همه عشایر الانبار از عاملان ارتکاب کشتار عشیره البونمر اعلام برائت کرده‌اند. این جنایتکاران در ایجاد فتنه میان عشایر الانبار با شکست روبرو شدند و عشایر اصیل ضد داعش هستند.

آزادی سازی قریب الوقوع صلاح الدین
منیر حسین العلی عضو شورای استان صلاح الدین گفت: نیروهای امنیتی بزودی این استان را از لوث داعش پاکسازی می کنند. وی افزود: نیروهای امنیتی پیشرفت های قابل ملاحظه ای در استان صلاح الدین ضد داعش داشته اند. نیروهای امنیتی با کمک نیروهای مردمی در منطقه بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت پیشروی می کنند و در منطقه بلد در جنوب تکریت نیز پیشروهایی داشته اند.العلی بیان کرد: پوشش هوایی نقش موثری داشته است.

هلاکت 9 سرکرده داعش در فلوجه و الکرمه
شیخ محمود المرضی فرمانده انقلابیون بیداری از عملیات در فلوجه و الکرمه ضد داعشی ها و هلاکت 9 سرکرده این گروهک تروریستی خبر داد و افزود: طی عملیات امنیتی یکی از داعشی ها به اسارت درآمده است.

500 داوطلب مهیای نبرد با داعش در نینوا می‌شوند
حاکم الزاملی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: تعداد داوطلبانی که به اردوگاهی در نزدیکی ناحیه بعشیقه در نینوا ملحق شده اند حدود 500 نفر است.وی افزود: تعداد کسانی که به این اردوگاه برای عملیات آزاد سازی نینوا پیوسته اند رو به افزایش است و طرح از سوی فرماندهان نظامی در وزارت کشور و دفاع برای آموزش داوطلبان و تجهیز آن برای ورود به جنگ با داعش برای اخراج آنها از استان تدارک دیده شده است.
الزاملی بیان کرد: ساکنان نینوا هم اکنون حامی ورود ارتش هستند و این پس از آزار و اذیت های فراوانی است که از داعشی ها دیده اند.ملحق شدن به اردوگاه جدید نشانه ناخرسندی مردمی در داخل استان از وجود داعشی هاست.

تاکید بر ضرورت تحرک سریع عشایر ضد داعش در الانبار
صهیب الراوی عضو کمیته امنیتی در شورای استان الانبار گفت: اوضاع امنیتی در استان بسیار خطرناک است و این به سبب تسلط تروریست های داعش بر بیشتر بخش های حیاتی در الانبار است و اوضاع به تحرک امنیتی سریع و فوری دولت نیاز دارد و نباید مشکلات اداری وجود داشته باشد.
وی افزود: هماهنگی مستمری میان شورای استان و مسئولان محلی در الانبار با دولت مرکزی وجود دارد و اطلاع رسانی دقیق می شود و تصویری دقیق از اوضاع امنیتی بی ثبات ارائه می شود اما هنوز در زمینه تجهیز عشایر برای مبارزه با داعش جدیت لازم وجود ندارد.

فرار حاکم شرع و 18 سرکرده داعش از فلوجه
شیخ عبدالرحمن النمروای رئیس همیاری فلوجه گفت: ابوصهیب موسوم به حاکم شرع داعش از فلوجه گریخته است. 18 سرکرده دیگر داعش نیز به همراه وی به منطقه الحلابسه و البو علوان فرار کرده اند و ابوعروبه یکی از سرکرد های داعش نیز به هلاکت رسیده است.
وی تاکید کرد: نیروی هوایی مرکز تجمع داعش را هدف قرار داد و بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم احمد العذره ملقب به ابوصهیب به همراه تعدادی دیگر از داعشی ها به منطقه الحلابسه در الانبار فرار کرده اند.

طرح پاکسازی السعدیه و جلولا
صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان دیالی اعلام کرد: همه مناطق استان دیالی امن است و نیروهای امنیتی به طور کامل بر آن مسلط هستند. نیروهای امنیتی و مردمی تحرکاتی را در نواحی السعدیه و جلولا برای پاکسازی کامل آن از لوث داعشی ها آغاز کرده اند. وی افزود: نیروهای ما عزم جدی برای پاکسازی استان از تروریسم دارند. تعداد زیادی از داعشی ها از السعدیه گریخته اند.

تامین امنیت در گذرگاه الولید در غرب عراق
سرهنگ عبد المهادی التمیمی مسئول گارد مرزی در گذرگاه الولید گفت: امنیت به طور کامل در این معبر برقرار است.

وزیر دفاع عراق وارد اربیل شد
منابع آگاه از ورود خالد العبیدی وزیر دفاع عراق به اربیل در راس هیئتی عالی رتبه متشکل از بابکر زیباری رئیس ستاد ارتش و تعدادی دیگر از مسئولان نظامی وزارت دفاع خبر دادند.به گفته این منابع این هیئت قرار است با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق راههای مقابله با داعش را بررسی کند.

10 عشیره ضد داعش
نوری البحاری نماینده استان نینوا در پارلمان عراق گفت: عشایر الجبور، السبعاوی، العبودی، اللهیب، البو عامر، النعیمی، البکاره، البوحمد، شمر، طی و اقلیت های ترکمن، مسیحیان و ایزدی ها مخالف داعش در موصل هستند.
وی افزود: این قبایل از افرادی از قبایل مذکور که در کنار داعش می جنگند اعلام برائت کرده اند و آنها را عضو عشیره های خود نمی دانند.دولت باید به داعش برای تجدید قوا فرصت ندهند تا بتواند بر برخی مناطق نینوا مسلط شود.

داعش عشیره شُمر را تهدید کرد
عبدالرحیم الشمری نماینده استان نینوا در پارلمان عراق بیان کرد: عشیره شمر از سوی داعش تهدید شده اند و این پس از مشارکت آنها در عملیات پاکسازی ربیعه در حمایت از نیروهای پیشمرگه بوده است.عشیره به سلاح و مهمات نیاز دارد تا سناریوی عشیره البونمر تکرار نشود.
وی افزود: یکماه قبل با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار کردیم و خواستار تجهیز عشیره شمر به سلاح و مهمات شدیم برای حفظ زمین های پس گرفته شده از داعش در منطقه ربیعه شدیم اما تاکنون کمکی به عشیره شمر نرسیده است. نگران هستیم که سلاح و مهمات ما تمام شود و به سرنوشت عشیره البو نمر گرفتار شویم.

اهل سنت از دست تکفیری‌ها در امان نیستند

عدنان ضاحی عشور شورای استان الانبار گفت: تروریست های داعش ساکنان سنی الانبار، نینوا و دیگر مناطق را به طور مستقیم هدف قرار می دهند.  وی افزود: داعشی ها به سوی مناطق غربی حرکت کرده اند و اقدام به قتل و آواره کردن می پردازند. آنها منازل مسکونی را غارت می کنند. این توطئه داعشی ریشه قدیمی از زمان ورود القاعده به الانبار دارد و تروریست ها به فساد و جنایت و قتل و کشتار در این استان پرداخته اند.

200 کُرد در کنار داعش می‌جنگند
مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: تعداد کردهایی که در کنار داعش می جنگند قریب به 200 نفر است که ما بیشتر آنها را می شناسیم.برخی از آنها در جنگ ها در کنار داعش در سوریه شرکت کرده اند.برخی در جبهه ها در برابر نیروهای پیشمرگه کشته شده اند و تعداد دیگر همچنان در کنار داعش هستند.
وی اوضاع جبهه ها را خوب توصیف کرد وافزود: نیروهای پیشمرگه موفق به بازپس گیری بیشتر مناطقی که در تصرف داعش بودند، شده اند.ما مشکلاتی که در ابتدا وجود داشت را برطرف کرده ایم.تنها مشکل کنونی ما نداشت سلاح پیشرفته است ما به سلاح سنگین مانند تانک، نفربر، توپ های سنگین دور برد ، بالگرد، دستگاه خنثی کننده مین و مواد منفجره و موشک های ضد زره نیاز داریم.اوضاع امنیتی در اقلیم کردستان تحت کنترل است.

تدابیر امنیتی در بغداد در آستانه عاشورا
خبرنگار المیادین به نقل از منابع امنیتی از طرح ویژه امینتی در بغداد و مناطق آن در آستانه عاشورا خبر داد.

فرار بدون جنگ تکفیری‌ها از دیالی
عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله بیان کرد: داعشی ها از شش منطقه در دیالی بدون جنگ فرار کرده اند که این مناطق شامل روستاها، تپه ها و بوستان های کشاورزی که به مثابه خطوط دفاعی در دیالی هستند، است و تروریست ها بدون هیچ جنگی از این مناطق فرار کرده اند.
وی افزود: گروهک داعش از نظر روحی متزلزل و از هم پاشیده است.بر اثر ضربات نیروهای امنیتی و آزادی بسیاری از مناطق داعش روز به روز ضعیف تر می شود.

درگیری داخلی میان داعش
شاهدان عینی از درگیری میان دو گروه داعش در نتیجه بازداشت عموی یکی از سرکرد های داعش و کشته و زخمی شدن شماری در این درگیری داخلی خبر دادند.
به گفته این شاهدان درگیری های شدیدی میان دو گروه از داعش در الشرقاط در شمال تکریت در استان صلاح الدین پس از بازداشت عموی عدنان احمد خلف از سوی گروه دیگر رخ داده است و این درگیری ها هنوز ادامه دارد.

ربوده شدن 550 نفر از ساکنان ناحیه العلم در شرق تکریت از سوی تکفیری ها
در استان صلاح الدین شاهدان عینی اعلام کردند: گروهک داعش تاکنون 550 نفر از ساکنان ناحیه العلم در شرق تکریت را ربوده است.اغلب این افراد از عشیره الجبور هستند.
به گفته شاهدان عینی، داعش هر فردی که به وی درباره همکاری اش با دستگاه های امنیتی همکاری کند می رباید.

آزادی کوی العصری در بیجی

منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی کوی العصری در مرکز بیجی در شمال تکریت از تروریست های داعش خبر دادند و افزودند: نیروهای امنیتی تعدادی از خودروها و نیز مقادیر زیادی سلاح برجای مانده از داعشی هایی که پا به فرار گذاشته اند را به غنیمت گرفته اند. [span]

[span]5252

کد N563239

وبگردی