آفتاب

برخورد خشونت‌آمیز پلیس ضد شورش فرانسه با معترضان

برخورد خشونت‌آمیز پلیس ضد شورش فرانسه با معترضان

پلیس ضد شورش فرانسه در واکنش به اعتراضات مردمی به کشته شدن یک فعال محیط زیست به دست پلیس، معترضان را سرکوب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در جریان درگیری پلیس ضد شورش فرانسه با معترضان 100 تن دستگیر و 9 معترض نیز زخمی شدند.

در پی کشته شدن «رمی فرس» فعال محیط زیست بیست و یک ساله، معترضان در شهرهای نانت، تولوز، لیل، بردو، اوینیون و پاریس تجمع کردند. این فعال محیط زیست ظاهرا توسط نارنجک صوتی پلیس کشته شده است.

در شرق پاریس نیز 66 معترض دستگیر شدند. جمعی از معترضان نیز اقدام به تحصن صلح‌آمیز مقابل برج ایفل کردند. تجمعات در شهرهای نانت و تولوز به خشونت کشیده شد و معترضان که از ماسک و کلاه استفاده می‌کردند، اقدام به پرتاب بطری کردند. نیروهای امنیتی نیز در مقابل گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی به سوی جمعیت معترضان شلیک کردند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، دست‌کم 9 تن از جمله چهار افسر پلیس در درگیری‌ها در این مناطق زخمی و 34 تن نیز دستگیر شدند.

هانری میشل کومه، فرماندار محلی نانت و تولوز گفت: معترضان نیز اقدام به پرتاب بطری‌های مملو از اسید و سنگ به سمت نیروهای امنیتی کردند و یک افسر پلیس را زخمی کردند. این‌ها گروهی هستند که به دنبال خشونت و درگیری با پلیس هستند.

رمی فرس، فعال محیط زیست فرانسوی هنگام شرکت در اعتراضاتی علیه یک پروژه سدسازی در منطقه تست وتلان نزدیک به شهر لیسل-سور-تارن در جنوب شرق فرانسه کشته شد.

انتهای پیام

کد N563198

وبگردی