آفتاب

ادامه درگیری‌ها در بورکینافاسو با آغاز پاکسازی پایتخت از معترضان

ادامه درگیری‌ها در بورکینافاسو با آغاز پاکسازی پایتخت از معترضان

پلیس بورکینافاسو پس از پاکسازی پایتخت این کشور از هزاران معترض اقدام به شلیک گلوله به منظور هشدار به مخالفان کرد که منجر به کشته شدن یک تن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدامات پلیس با هدف بازگرداندن نظم به کشور پس از کناره‌گیری بلز کامپائوره، رئیس‌جمهوری بورکینافاسو از قدرت صورت می‌گیرد.

کامپائوره دو روز پس از اعترضات گسترده نسبت به تلاش وی برای تغییر قانون اساسی و تمدید حضورش بر مسند قدرت کناره‌گیری کرد. پس از آن ارتش، «اسحاق زیدا» را به عنوان رهبر موقت این کشور انتخاب کرد. پس از انتصاب وی هزاران تن از معترضان در واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند و خواستار بازگشت به حکومت مدنی در راستای قانون اساسی شدند.

شاهدان اعلام کرده‌اند، «ساران سرم» رهبر اصلی اپوزیسیون و یک افسر ارتش به همراه حامیان خود به سمت ایستگاه تلویزیون آر.تی.پی روانه شدند تا اعلام کنند که مسئولیت انتقال قدرت را به دست می‌گیرند اما توسط ارتش این کشور متوقف شدند. سرم ضمن رد این مساله در وب سایت محلی بورکینافاسو 24 اعلام کرد، به زور به سمت ایستگاه تلویزیونی منتقل شده است.

در این منطقه صدای شلیک گلوله به گوش رسید و این شبکه برای چندین ساعت غیرفعال شد. یک سخنگوی ارتش با اعلام اینکه یک تن در این درگیری‌ها کشته شده است، گفت: ارتش خواهان قدرت نیست اما این آشوب باید پایان یابد و هر عامل خشونتی باید با تمام قوا مجازات شود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیز با هدف ممانعت از دسترسی به کاخ مرکزی واقع در واگادوگو شروع به حرکت کردند. هفته گذشته این کاخ محل اعتراضات علیه کامپائوره بود که در جریان آن سه تن کشته شدند و پارلمان به آتش کشیده شد.

انتهای پیام

کد N563162

وبگردی