آفتاب

جنگنده‌های کانادایی حمله به مواضع داعش در عراق را آغاز کردند

جنگنده‌های کانادایی حمله به مواضع داعش در عراق را آغاز کردند

تسنیم نوشت:

گزارش‌ها از عراق حاکی است جنگنده‌های کانادایی اولین حملات علیه مواضع داعش در این کشور را آغاز کرده‌اند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌های کانادایی که بخشی از ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمله به مواضع گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» یا داعش هستند اولین حملات نظامی به مواضع این گروه در عراق را آغاز کرده‌اند.
راب نیکولسون، وزیر دفاع کانادا روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دو فروند جنگنده این کشور با بمب‌های لیزری مواضع گروه تروریستی داعش را در شهر فلوجه بمباران کرده و سپس به سلامت به پایگاه مبدأ پروازشان در کویت بازگشتند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ضمن اعلام این خبر افزود جزئیات دیگری از این عملیات منتشر نشده است.
کانادا 6 فروند جت CF-18، یک فروند جت پولاریس C-150 و دو هواپیمای شناسایی CP-140 را برای کمک به آنچه آمریکا به آن ائتلاف ضد داعش می‌گوید در کویت مستقر کرده است. حدود 600 خلبان زن و مرد این کشور در تیم اعزامی کانادا برای مقابله با گروه داعش که بخش‌هایی از عراق و سوریه را اشغال کرده حضور دارند.
پارلمان کانادا ماه گذشته مجوز حملات هوایی کانادا در عراق را صادر کرد. مطابق طرح تصویب شده پارلمان کانادا این کشور تا 6 ماه می‌تواند از این حملات در عراق استفاده کند. در این طرح علاوه بر این تصریح شده که در این عملیات جنگی از نیروهای زمینی استفاده نخواهد شد.

5252

کد N563156

وبگردی