آفتاب

دمشق جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

دمشق جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با بیان این که مسئولان رژیم صهیونیستی ظرف چند روز گذشته دست به تجاوزات جنایت‌کارانه‌ای علیه مردم فلسطین زده و مسجد الاقصی را هتک حرمت کرده و گروه‌های تندرو به مسجدالاقصی یورش برده‌اند، به شدت این اقدامات را محکوم و بر حمایت خود از مردم فلسطین تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حملات جدید بیانگر اصرار اسرائیل برای اجرای طرح ظالمانه خود جهت یهودی سازی قدس و پایان دادن به حضور عر‌ب‌ها در آن است. اما باید گفت که حق مردم فلسطین از جمله حق آن‌ها برای بازگشت و حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل غیرقابل اغماض است.

در این بیانیه آمده است که دمشق به شدت جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم و بر حمایت کامل خود از مردم قهرمان در قدس و در تمامی اراضی اشغال شده فلسطین تاکید می‌کند.

دمشق همچنین اعلام کرد که مساله فلسطین مساله مرکزی جهان عرب خواهد بود و فلسطین جهت‌گیری مبارزات عربی در مقابله با سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی را تعیین خواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق از جامعه بین الملل از جمله شورای امنیت می‌خواهد تا این جنایت‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی را که با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل و شورای امنیت مغایرت دارد، متوقف کند.

انتهای پیام

کد N563152

وبگردی