آفتاب

یک نماینده مجلس: انقلاب ما از انقلاب کربلا نشات گرفته است

یک نماینده مجلس: انقلاب ما از انقلاب کربلا نشات گرفته است

یک نماینده مجلس با بیان اینکه تقارن سیزده آبان و عاشورا حسن تصادفی است که امسال پیش آمده گفت:‌ ما باید با بزرگ نگه داشتن عزاداری سالار شهیدان انقلابمان را نیز بزرگ نگه داریم چرا که هدف امام حسین (ع) هم برخورد با جنایتکاران استکباری بود.

حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایسنا تاکید کرد:‌ شعار"هیهات من الذله " از همین جا آمده است و انقلاب ما از کربلا نشأت گرفته است، یعنی ریشه این انقلاب درکربلا است به همین دلیل است که ملت ما شعار می دادند نهضت، حسینی است، رهبر، خمینی است ، انقلاب ما درهمین عزاداری ها بود که شکل گرفت و به پیروزی رسید.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به لزوم پرداخت به مسائل فرهنگی در جریان مبارزه با دشمن نیز اشاره کرد و افزود: به طور کلی دشمن دست از سر ما بر نمی‌دارد و تعبیر قرآن نیز این است که این‌ها آنقدر با شما می جنگند تا شما دست از دینتان بردارید و وقتی که در جنگ سخت به پیروزی نرسیدند به جنگ نرم روی می آورند که جنگ فرهنگی است.

او ادامه داد: دشمن تمام تلاشش را به کار گرفته و یازده ماه و بیست و نه روز تلاش او با عاشورا نقش بر آب می‌شود.

دشمن که نمی‌تواند عزاداری های ما را جمع کند، سعی می‌کند در آنها خلل ایجاد کند،‌ آنها را بی محتوا کند و خرافات را درعزاداری‌ها ما وارد کند، مثلا همین اشعار سبکی که متاسفانه برخی مداحان می خوانند و یا رفتارهایی که بعضا از خود نشان می دهند از همین دسته‌اند.

کیایی‌نژاد خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم از این خرافات خودداری کنیم که اگر به نحو صحیحی عزاداری‌ها را انجام دهیم، عاشورا می‌تواند تمام توطئه های دشمن را نقش بر آب کند.

انتهای پیام

کد N563146

وبگردی