آفتاب

آخرین وضعیت لوایح قضایی از زبان معاون وزیر دادگستری

آخرین وضعیت لوایح قضایی از زبان معاون وزیر دادگستری

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری از تصویب نهایی طرح کاداستر در شورای نگهبان خبر داد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به لایحه جامع وکالت و با بیان اینکه طبق قانون این لایحه پس از تصویب در دولت به مجلس ارسال شده است، گفت: قوه قضاییه می‌گوید که در مهلت قانونی 6 ماهه لایحه وکالت به مجلس فرستاده نشده و در لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارسال شده تغییرات زیادی اعمال شده است، به همین دلیل لایحه دیگری را به صورت مجزا به مجلس ارسال کرده است.

وی افزود: بررسی این لوایح بستگی به نظر هیات رییسه مجلس دارد؛ زیرا هر لایحه و طرحی که به مجلس ارسال می شود ابتدا به هیات رئیسه مجلس فرستاده و در صورت اعلام وصول در هیات رییسه به کمیسیون های مربوطه ارجاع می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی گفت: این طرح در شورای نگهبان تایید شد و قرار است ضمیمه قانون جدید آیین دادرسی کیفری شود که تاریخ اجرای این قانون اول تیرماه 94 است.

میرکوهی با بیان اینکه شورای نگهبان از لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی ایراد گرفته است، بیان کرد که طرح جرم سیاسی نیز در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار دارد.

وی گفت: لایحه قضازدایی نیز در کمیسیون فرعی قضایی مجلس در حال بررسی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با اشاره به قانون ثبت اختراعات گفت: دوره آزمایشی این قانون به پایان رسیده است. برای دائمی شدن قانون ثبت اختراعات، قرار است قانون مذکور به عنوان بخشی از لایحه جامع مالکیت فکری و معنوی قرار گیرد و در نهایت به صورت یک لایحه به مجلس ارسال شود.

انتهای پیام

کد N563090

وبگردی